Ανάλυση της μηχανικής συμπεριφοράς συγκολλημένων αρμών με χρήση μικρο-μηχανικών χαρακτηριστικών

Περίληψη

Την τελευταία δεκαετία, οι κατασκευαστές κραμάτων αλουμινίου εστιάζουν στην παραγωγή νέων κραμάτων αλουμινίου που να είναι ελαφρύτερα, με βελτιωμένες μηχανικές ιδιότητες καθώς και μπορούν να συγκολληθούν. Είναι γνωστό πως το δομικό βάρος των κραμάτων αλουμινίου μπορεί να μειωθεί με την προσθήκη του στοιχείου λίθιο (Li), καθώς είναι το ελαφρύτερο μεταλλικό χημικό στοιχείο. Η προσθήκη του Li σε μικρές περιεκτικότητες (< 2.0 κ.β%) επιτρέπει στα κράματα Al-Cu-Li τρίτης γενιάς να παρουσιάζουν υψηλές μηχανικές ιδιότητες και αυξημένη συμπεριφορά ανοχής στη βλάβη, σε σύγκριση με άλλα εμπορικά αεροναυπηγικά κράματα Al της σειράς 2xxx.Ταυτόχρονα, οι αεροδιαστημικές βιομηχανίες επικεντρώνουν την έρευνά τους σε αποτελεσματικές τεχνικές σύνδεσης όπως η συγκόλληση με τήξη, για την περαιτέρω μείωση του δομικού βάρους καθώς και για μείωση του κόστους κατασκευής. Η συγκόλληση με δέσμη λέιζερ ως τεχνική σύνδεσης έχει ήδη καθιερωθεί στη βιομηχανία αεροσκαφών, π.χ. για τις χαμηλότερες δομές της ατράκτου, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The last decade’s trend of aluminum alloy producers, is to manufacture new aluminum alloys that are even lighter, have improved mechanical properties as well as to have the ability to be welded. The structural weight of aluminum alloys can be reduced by adding lithium, since Li is the least dense metallic element. Third generation Al-Cu-Li alloys are highly promising materials with improved mechanical properties and damage tolerance behavior compared to other commercially available 2xxx series Al alloys. These alloys have already been established as structural materials for aerospace applications mainly because of the reduced density and increased specific strength.Next to new, lightweight alloys, aerospace industries focused on efficient joining techniques such as fusion welding, for a further structural weight reduction as well as for a decrease of the manufacturing costs. Laser beam welding as a joining technique is already established in the aircraft industry, e.g., for lower fusel ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2025)
DOI
10.12681/eadd/53505
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53505
ND
53505
Εναλλακτικός τίτλος
Analysis of the mechanical behavior of welded joints using micro-mechanical characteristics
Συγγραφέας
Εξαμηλιώτη, Θεανώ (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Πολυτεχνική
Εξεταστική επιτροπή
Αλεξόπουλος Νικόλαος
Klusemann Benjamin
Παπανίκος Παρασκευάς
Kashaev Nikolai
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΜηχανική Υλικών ➨ Επιστήμη υλικών, χαρακτηρισμός και δοκιμές
Λέξεις-κλειδιά
Εξαμηλιώτη, Θεανώ; Μηχανική συμπεριφορά; Συγκόλληση; Τοπικές μηχανικές ιδιότητες; Ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων; Κράματα Al-li; 2022; Χίος; Γερμανία; Θερμική κατεργασία; Εφελκυσμός; Σκληρότητα; Συγκόλληση με laser; Υλικό πλήρωσης; Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.