Μία ολιστική προσέγγιση στην αναλυτική της μάθησης και στην εξόρυξη εκπαιδευτικών δεδομένων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη χρήση αγωγών δεδομένων και μηχανικής μάθησης

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια συντελείται μια κατακλυσμιαία μεταφορά συναλλαγών και αλληλεπιδράσεων στο διαδίκτυο. Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και του μετασύμπαντος αυξάνεται συνεχώς ο ρυθμός παραγωγής δεδομένων με ταυτόχρονη βελτίωση των μεθόδων συλλογής και ανάλυσής τους. Μιμούμενοι τον ανθρώπινο εγκέφαλο, οργανισμοί και εταιρίες από κάθε πεδίο προσπαθούν να καθιερώσουν πολύπλοκες διαδικασίες επεξεργασίας των διαθέσιμων πληροφοριών ώστε να παραχθεί αξιοποιήσιμη γνώση. Ταυτόχρονα, όσον αφορά τη μάθηση, ο χρόνος ημιζωής της εγκυρότητας της πληροφορίας συνεχώς μειώνεται θέτοντας στο προσκήνιο την ανάγκη για συνεχή και δια βίου μάθηση. Σε συνδυασμό με κοινωνικό-οικονομικές εξελίξεις αλλά και με απρόβλεπτες συγκυρίες όπως η πανδημία Covid-19, οι αλλαγές αυτές έχουν αποτελέσει μεγάλη πρόκληση στο πεδίο της ανώτατης εκπαίδευσης. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις αυτές καλούνται να πάρουν αποφάσεις αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα δεδομένα τα οποία επιτρέπουν τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The transition of our civilization to the online technologies and the metaverse, generated huge data sources and elaborated methods of processing. By mimicking the human brain, organizations of every field are trying to establish processes of high complexity to extract knowledge from the available data. At the same time, the changes in the lifespan of the validity of information creates the necessity of continuous education. This results in a series of changes and challenges in teaching and learning, mainly in the landscape of higher education. Thus, educational organizations need to take action to leverage data for evidence-based decision making.Learning Analytics (LA) and Educational Data Mining (EDM) tools are specifically developed to manage educational data by predicting patterns and behaviors. They integrate data related to students, instructors, classes and courses, grades, forums etc. for processing, monitoring and visualizing. The ultimate goal of this kind of applications is ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53168
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53168
ND
53168
Εναλλακτικός τίτλος
A holistic approach to learning analytics and educational data mining in distance learning through data and machine learning pipelines
Συγγραφέας
Τσώνη, Ροδάνθη (Πατρώνυμο: Γεράσιμος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Τμήμα Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βερύκιος Βασίλειος
Σακκόπουλος Ευάγγελος
Κωτσιαντής Σωτήριος
Καλλές Δημήτριος
Γκαράνη Γεωργία
Τζαγκαράκης Εμμανουήλ
Βενέτης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Τεχνητή νοημοσύνη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αναλυτική της μάθησης; Εξόρυξη Εκπαιδευτικών Δεδομένων; Εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Αγωγοί Δεδομένων και Μηχανικής Μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)