Η Γεωλογία στη Μέση Εκπαίδευση μέσα από εκπαιδευτικές Γεωδιαδρομές στο αστικό περιβάλλον

Περίληψη

Η Εκπαιδευτική Γεωδιαδρομή στο αστικό περιβάλλον, στην συγκεκριμένη διατριβή, ερευνάται/προτείνεται ως μία επιτυχημένη διαθεματική διδακτική προσέγγιση των Γεωεπιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με σκοπό την διαμόρφωση υπεύθυνων, ενήμερων και ενεργών πολιτών για τα σύγχρονα περιβαλλοντολογικά ζητήματα, όπως, διαχείριση φυσικών καταστροφών και αξιοποίηση φυσικών πόρων. Αρχικά πραγματοποιήθηκαν πιλοτικές έρευνες σε σχολεία γυμνασίου/λυκείου, που βρίσκονται κοντά σε περιοχές που εμφανίζουν γεωλογικό ενδιαφέρον: ποτάμια, ρέματα, λόφους, βουνά, εκκλησίες, ιστορικά κτήρια και μνημεία (42οΓυμνάσιο Αθηνών, Μουσικό σχολείο Χαλκίδας, Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα, 2ο Γυμνάσιο Μοσχάτου). Η ομάδα ελέγχου ήταν και ομάδα πειραματισμού. Τα σχολεία είτε επισκέφθηκαν το μουσείο Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας του τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, είτε παρακολούθησαν στην τάξη τους τη διδακτική μας παρέμβαση. Επιβεβαιώθηκαν οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this doctoral thesis Educational Geological walk trails in the urban environment are suggested as a successful interdisciplinary teaching approach to Geological Sciences in secondary education. It aims at forming citizens who are active, responsible and aware of contemporary environmental matters, such as management of natural disasters and exploitation of natural resources. Initially some pilot research was carried out in Junior High Schools and High Schools, which are located near areas of geological interest: rivers, streams, hills, mountains, churches, historical buildings and monuments (42nd Junior High School of Athens, Music School of Halkida, Arts School of Gerakas, 2nd Junior High School of Moschato). The control group was also the experiment group at the same time. The students of the schools mentioned above either visited the Palaiontology and Geology Museum of the Faculty of Geology and Geoenvironment at the National and Kapodisrian University of Athens, or they attended ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52174
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52174
ND
52174
Εναλλακτικός τίτλος
Geology in secondary education through Educational Geological walk trails in the urban environment
Συγγραφέας
Κοντόκωστας, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντoς
Εξεταστική επιτροπή
Αντωναράκου Ασημίνα
Ντρίνια Χαρίκλεια
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Τριανταφύλλου Μαρία
Λόζιος Στυλιανός
Ευελπίδου Νίκη-Νικολέττα
Βασιλάτος Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Γεωλογία
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική έρευνα; Μάθημα πεδίου; Εκπαιδευτικές Γεωδιαδρομές; Αστικό περιβάλλον
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)