Ανοχή σε ελαττώματα των εναέριων ρομποτικών συστημάτων σταθερής πτέρυγας

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα αφορά στο πρόβλημα της ανοχής σε σφάλματα των μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (μηΕΑ), συγκεκριμένα σταθερής πτέρυγας, προσεγγίζοντας το από πολλαπλές πλευρές.Το πρώτο μέρος είναι αφιερωμένο στην διάγνωση βλαβών με στόχο ένα διαγνωστικό σύστημα ανεξάρτητο από την διαμόρφωση του μηΕΑ αλλά ικανό να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερη διαγνωστική ικανότητα. Έτσι, ακολουθείται μία συστηματική, βασισμένη στο μοντέλο προσέγγιση.Χρησιμοποιούνται τεχνικές για ποιοτική απλοποίηση οποιουδήποτε λεπτομερούς, μη γραμμικού συστήματος, ώστε να ληφθεί μία αναπαράσταση του συστήματος με γράφο. Έπειτα, το πρόβλημα σχεδιασμού διαγνωστικών σημάτων μετατρέπεται σε ένα πρόβλημα γράφων, που μπορεί να επιλυθεί με θεωρία γραφημάτων. Ταυτόχρονα, λαμβάνονται υπ' όψιν τα ζητήματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή στην πράξη αυτών των διαγνωστικών σημάτων: κατά την επιστροφή από την ποιοτική θεώρηση στην ποσοτική, εξετάζονται οι μετρικές ευρωστίας και ευαισθησίας για τα σήματα αυτά.Το δεύτερο μέρος εκμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The body of research makes an attempt to tackle the problem of fault tolerance in Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) and specifically Fixed-Wing UAVs, approaching it from multiple angles.The first part of the research is dedicated to Fault Diagnosis. With the end-goal being a diagnostic system not fixed to a single UAV configuration, while maintaining as much diagnostic capability as possible, a systematic, model-based approach was taken.Techniques for qualitative abstraction of any detailed, nonlinear aircraft model are used, with the end goal being a graph-representation of the UAV model. At this point, the design of diagnostic residual generator functions is transformed into a graph problem, tackled with graph theory. All the while, the implementation aspects of the uncovered residuals are still considered; Returning back to the quantitative domain, robustness and sensitivity metrics of the extracted residual generators are calculated.The second part of the dissertation takes advantage ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51989
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51989
ND
51989
Εναλλακτικός τίτλος
Fault tolerance in fixed-wing aerial robotic systems
Συγγραφέας
Ζωγόπουλος-Παπαλιάκος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου ελέγχου. Εργαστήριο Αυτομάτου Ελέγχου
Εξεταστική επιτροπή
Κυριακόπουλος Κωνσταντίνος
Παπαδόπουλος Ευάγγελος
Αντωνιάδης Ιωάννης
Γαστεράτος Αντώνιος
Καρράς Γεώργιος
Τζαφέστας Κωνσταντίνος
Παπαλάμπρου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Αυτοματισμοί και Συστήματα ελέγχου
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Ρομποτική
Λέξεις-κλειδιά
Μη επανδρωμένα αεροσκάφη; Εντοπισμός & διάγνωση βλαβών; Ανοχή βλαβών; Δομική ανάλυση; Μη γραμμικός έλεγχος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.