Περίληψη
Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν η ολοκλήρωση ενός προγράμματος δημιουργικού χορού για παιδιά προσχολικής ηλικίας (5±0.5 ετών) και η εξέταση της επίδρασής του στην ανάπτυξη της σωματικής - κιναισθητικής νοημοσύνης και της κινητικής δημιουργικότητάς τους. Μέσα από την ερευνητική διαδικασία εξετάστηκαν επιπλέον τα εξής ερωτήματα: α) είναι κατανοητό και εφαρμόσιμο το συγκεκριμένο πρόγραμμα σε μαθητές νηπιαγωγείου; β) ποια είναι η συναισθηματική και συμμετοχική ανταπόκριση των μαθητών στα μαθήματα; και γ) ποια είναι η σχέση της σωματικής - κιναισθητικής νοημοσύνης και της κινητικής δημιουργικότητας;Στην ερευνητική διαδικασία έλαβαν μέρος δύο τμήματα νηπιαγωγείου, είκοσι οκτώ νήπια στο σύνολο (14 αγόρια και 14 κορίτσια). Για να απαντηθούν με επάρκεια όλα τα ερευνητικά ερωτήματα χρησιμοποιήθηκαν μικτές μέθοδοι έρευνας. Αυτή η μεθοδολογία απαιτεί την αξιοποίηση μεθόδων συλλογής δεδομένων και τεχνικών ανάλυσης τόσο από την ποιοτική όσο και από την ποσοτική παράδοση (Armitage, 2005). Συγκεκριμένα ...
Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν η ολοκλήρωση ενός προγράμματος δημιουργικού χορού για παιδιά προσχολικής ηλικίας (5±0.5 ετών) και η εξέταση της επίδρασής του στην ανάπτυξη της σωματικής - κιναισθητικής νοημοσύνης και της κινητικής δημιουργικότητάς τους. Μέσα από την ερευνητική διαδικασία εξετάστηκαν επιπλέον τα εξής ερωτήματα: α) είναι κατανοητό και εφαρμόσιμο το συγκεκριμένο πρόγραμμα σε μαθητές νηπιαγωγείου; β) ποια είναι η συναισθηματική και συμμετοχική ανταπόκριση των μαθητών στα μαθήματα; και γ) ποια είναι η σχέση της σωματικής - κιναισθητικής νοημοσύνης και της κινητικής δημιουργικότητας;Στην ερευνητική διαδικασία έλαβαν μέρος δύο τμήματα νηπιαγωγείου, είκοσι οκτώ νήπια στο σύνολο (14 αγόρια και 14 κορίτσια). Για να απαντηθούν με επάρκεια όλα τα ερευνητικά ερωτήματα χρησιμοποιήθηκαν μικτές μέθοδοι έρευνας. Αυτή η μεθοδολογία απαιτεί την αξιοποίηση μεθόδων συλλογής δεδομένων και τεχνικών ανάλυσης τόσο από την ποιοτική όσο και από την ποσοτική παράδοση (Armitage, 2005). Συγκεκριμένα επιλέχθηκαν δύο διαφορετικές ερευνητικές μέθοδοι: η αξιολογική μελέτη περίπτωσης και η πειραματική μέθοδος. Μέθοδοι συλλογής δεδομένων της έρευνας αποτέλεσαν: το ημερολόγιο, η βιντεοσκόπηση και οι φωτογραφίες, τα αυτοσχέδια φύλλα παρατήρησης, η δοκιμασία αξιολόγησης της σωματικής - κιναισθητικής νοημοσύνης και το τεστ κινητικής δημιουργικότητας της Wyrick (1968), όπως αυτό διαμορφώθηκε για παιδιά από την Johnson (1978). Στα αριθμητικά δεδομένα έγινε ανάλυση διακύμανσης επαναλαμβανόμενων μετρήσεων. Η ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων βασίστηκε στη στρατηγική ανάλυσης των Miles και Huberman (1994) (matrix display strategies). Οι τεχνικές ανάλυσης που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτό το μέρος της έρευνας ήταν η καταμέτρηση των λέξεων (word counts) και οι λέξεις-κλειδιά (keywords-in-context analysis).Μέσα από την ερευνητική διαδικασία παρατηρήθηκε ότι ο δημιουργικός χορός μπορεί να προσφέρει σημαντικά παιδαγωγικά οφέλη για τους μαθητές προσχολικής ηλικίας. Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε: 1) η σωματική - κιναισθητική νοημοσύνη και η κινητική δημιουργικότητα των νηπίων μπορούν να αναπτυχθούν μέσα από τις δραστηριότητες του ειδικού προγράμματος δημιουργικού χορού, 2) τα μαθήματα δημιουργικού χορού που πραγματοποιήθηκαν για τις ανάγκες της έρευνας ήταν κατανοητά και εφαρμόσιμα στους μαθητές προσχολικής ηλικίας και συνέβαλαν στην ανάδειξη των θετικών τους συναισθημάτων και 3) τα νήπια με αυξημένη κινητική δημιουργικότητα είχαν αυξημένη σωματική - κιναισθητική νοημοσύνη.Επιπλέον, μέσα από την ερευνητική διαδικασία διαμορφώθηκαν και προτείνονται δραστηριότητες και ενδεικτικές κλίμακες για την αξιολόγηση της σωματικής - κιναισθητικής νοημοσύνης, για όσους ερευνητές επιθυμούν να αξιολογήσουν τη σωματική - κιναισθητική νοημοσύνη μαθητών προσχολικής ηλικίας μέσω της ποιοτικής παρατήρησης. Οι κλίμακες αξιολόγησης σε συνδυασμό με τη δημιουργία της δοκιμασίας αξιολόγησης της σωματικής - κιναισθητικής νοημοσύνης που παρέχονται, προσδοκούμε ότι αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για όσους επιθυμούν να εξελίξουν την έρευνα προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός τεστ για την αξιολόγηση της σωματικής - κιναισθητικής νοημοσύνης των μαθητών νηπιακής ηλικίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this research was to develop a creative dance curriculum for preschool children (5±0.5 years old) and to examine its impact on the development of their bodily-kinesthetic intelligence and motor creativity. During the research there were also surveyed the following questions: a) is the specific curriculum comprehensible by and applicable to preschool children? b) what is the emotional and participatory response of students to the curriculum? and c) what is the correlation between bodily - kinesthetic intelligence and motor creativity?Two preschool classes, numbering 28 children in total (14 boys and 14 girls), took part in the research. In order to adequately answer to all the questions mentioned above, mixed research methods were used. This methodology requires to employ data collection methods and analysis techniques both from qualitative and quantitative domain (Armitage, 2005). More specifically two different research methods were chosen: the evaluative case study and the ...
The aim of this research was to develop a creative dance curriculum for preschool children (5±0.5 years old) and to examine its impact on the development of their bodily-kinesthetic intelligence and motor creativity. During the research there were also surveyed the following questions: a) is the specific curriculum comprehensible by and applicable to preschool children? b) what is the emotional and participatory response of students to the curriculum? and c) what is the correlation between bodily - kinesthetic intelligence and motor creativity?Two preschool classes, numbering 28 children in total (14 boys and 14 girls), took part in the research. In order to adequately answer to all the questions mentioned above, mixed research methods were used. This methodology requires to employ data collection methods and analysis techniques both from qualitative and quantitative domain (Armitage, 2005). More specifically two different research methods were chosen: the evaluative case study and the experimental method. Data collection methods employed in the research were: diary, video recordings and photographs, self-made observation sheets, the bodily - kinesthetic intelligence trial and the motor creativity test by Wyrick (1968) as it was modified for children by Johnson (1978). Quantitative data were analyzed via repeated measures ANOVA. The analysis of the qualitative data was based on the strategic analysis provided by Miles and Huberman (1994) (matrix display strategies). Data analysis techniques that were used in this part of the research were word counts and keywords-in-context analysis.Throughout the research, it was observed that creative dance can offer significant educational benefits in preschool children. More specifically, it was found that: 1) preschool children’s bodily - kinesthetic intelligence and motor creativity can be developed through the activities of the specific creative dance curriculum, 2) the creative dance curriculum that was implemented during the research was comprehensible by and applicable to preschool children and also contributed in the promotion of their positive feelings and 3) preschool children with advanced motor creativity also presented advanced bodily - kinesthetic intelligence.Moreover during the research, new activities and indicative scales for the evaluation of bodily - kinesthetic intelligence were suggested. These are recommended to those researchers and educators who wish to assess the bodily - kinesthetic intelligence of preschool children through qualitative observation. These evaluative scales in combination with the bodily - kinesthetic intelligence trial which are provided, will offer valuable data for those who wish to progress the research for the creation of a bodily - kinesthetic intelligence test for preschool children.
περισσότερα