Μελέτη του κινητικού γραμματισμού παιδιών σχολικής ηλικίας

Περίληψη

Σκοπός της διδακτορικής διατριβής ήταν η μελέτη του κινητικού γραμματισμού (ΚΓ) παιδιών σχολικής ηλικίας. Επιμέρους στόχος ήταν η αξιολόγηση της συμβολής των προγραμμάτων Γυμναστικής στην ενίσχυση του ΚΓ. Τριακόσια σαράντα παιδιά (ΜΟηλικίας=10,2±1,2 ετών, 48,8% αγόρια) που συμμετείχαν σε διάφορα προγράμματα μαζικού αθλητισμού, αξιολογήθηκαν με τη Δέσμη Αξιολόγησης Κινητικού Γραμματισμού, ως προς μια σειρά κινητικών, ψυχικών, γνωστικών και συμπεριφορικών χαρακτηριστικών που σχετίζονται με τον ΚΓ. Για τη μελέτη του ΚΓ εφαρμόστηκαν μοντέλα δομικών εξισώσεων στο σύνολο των δεδομένων. Επίσης, χρησιμοποιήθηκαν αναλύσεις διακύμανσης, ώστε να εξεταστεί ο ΚΓ κοριτσιών που ασχολούνταν με τη Γυμναστική (Ν=101), σε σύγκριση με κορίτσια που μετείχαν σε άλλα αθλητικά προγράμματα (N=73). Τα αποτελέσματα παρέχουν στήριξη στην εγκυρότητα (RMSEA=0,070 [0,037, 0,105], p=0,143, TLI=0,909, CFI=0,945) ενός μοντέλου ΚΓ ενός παράγοντα με έξι δομικά στοιχεία (καρδιοαναπνευστική αντοχή, κινητική επιδεξιότητα, μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main objective of this doctoral dissertation was to study physical literacy (PL) in Greek school-aged children. An additional goal was to examine the contribution of Gymnastics to the enhancement of children’s PL. Three hundred and forty children (Mage=10.2±1.2 years, 48.8% boys), who participated in various sport programs of non-elite level, were assessed by the Greek adaptation of the Canadian Assessment of Physical Literacy in a series of physical, affective, cognitive, and behavioral characteristics, which relate to PL. To study PL, structural equation modeling was applied in the total amount of data. Additionally, analyses of variance were used to examine the PL level of girls who participated in Gymnastics (Ν=101) in comparison to girls from other sport programs (N=73). The results support the validity (RMSEA=0.070 [0.037, 0.105], p=0.143, TLI=0.909, CFI=0.945) of a single-factor PL model consisting of six elements (cardiorespiratory fitness, motor competence, muscular streng ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51899
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51899
ND
51899
Εναλλακτικός τίτλος
Α study of physical literacy in school-aged children
Συγγραφέας
Καϊόγλου, Βασιλική (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Βενετσάνου Φωτεινή
Καρτερολιώτης Κωνσταντίνος
Κουτσούμπα Μαρία
Καμπάς Αντώνιος
Γκιόσος Ιωάννης
Δανιά Ασπασία
Μουρατίδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Φιλοξενία, Αναψυχή, Αθλητισμός και Τουρισμός
Λέξεις-κλειδιά
Φυσική δραστηριότητα; Μαζικός αθλητισμός; Γυμναστική; Παιδική ηλικία; Μοντέλα δομικών εξισώσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)