Η μουσική δραματουργία της όψιμης Γαλλικής Ιστορικής Μεγάλης Όπερας στα έργα του Camille Saint Saens και του Jules Massenet

Περίληψη

Η όψιμη Γαλλική ιστορική Μεγάλη Όπερα, αντλεί τη θεματολογία της από ποικίλες πηγές – κυρίως όμως από την ιστορία, περιλαμβάνοντας και κάποια μη δυτικά στοιχεία, τα οποία εντάσσονται στην Ευρωπαϊκή οπερική παράδοση που αφορούν το συγκεκριμένο είδος, όπως ο εξωτισμός και το τοπικό χρώμα. Η διατριβή θα επισημάνει τα μουσικοδραματουργικά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν από τους συνθέτες της όψιμης Γαλλικής ιστορικής Μεγάλης Όπερας, εστιάζοντας στο έργο του Σαιν-Σανς και του Μασνέ. Θα εξετάσει επιλεγμένη εργογραφία, αναζητώντας τα κοινά στοιχεία που η δυτική οπερική τέχνη του είδους ενστερνίστηκε. Κατά τη διάρκεια του 19ου αι. στην πρώιμη περίοδο (1809- 1827), εμφανίστηκαν οι γενικές τάσεις της ιστορικής Μεγάλης Όπερας, ενώ στην περίοδο ακμής (1828- 1867), καθιερώθηκαν τα μουσικά και μη μουσικά στοιχεία που την μορφοποίησαν. Κεντρικό άξονα της διατριβής, αποτελεί η όψιμη περίοδος του είδους, ώστε να αναδειχθούν τα σημαντικά ιδιώματα καθώς και τα μουσικοδραματουργικά χαρακτηριστικά που τη δια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Late French historical Grand Opera has drawn on many sources – mostly from history. Also. There are some non-western elements, which can be integrated into European classical operatic tradition concerning this genre, like exoticism and local color. This paper will highlight musical elements used by composers of late French historical grand opera, focusing on Camille Saint Saens' and Jules Massenet's oeuvre exterminating selected works, and seeking common elements that western operatic art of the genre embraced. During nineteenth century and the early period (1809- 1827), there were depicted the general trends in historic grand opera, whilst at genres’ culmination (1828- 1867), there were established the musical and non-musical elements that form it. Central axis of the dissertation, consists of the late period of the genre, featuring on major idioms and musical as dramatic characteristics that configure it, and portraying alongside the traditional - conventional elements that were inva ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51890
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51890
ND
51890
Εναλλακτικός τίτλος
Musical dramaturgyof late French Historical Grand Opera in Camille Saint-Saens' and Jules Massenet's oeuvre
Συγγραφέας
Χόνδρου, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Λουκάς)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Νίκα-Σαμψών Ευανθία
Μαλιάρας Νικόλαος
Αλεξιάδης Μηνάς
Σακαλλιέρος Γεώργιος
Καρδάμης Κωνσταντίνος
Μπαμίχας Πύρρος
Τρικούπης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Όψιμη Γαλλική ιστορική Μεγάλη Όπερα; Μουσική δραματουργία; Ιστορική θεματολογία στη Γαλλική Όπερα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)