Πρόβλεψη συµβολής της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην ελληνική οικονοµία: μεθοδολογικά προβλήµατα και πρόταση εκτίµησης

Περίληψη

Οι εισπράξεις από θαλάσσιες μεταφορές, που αφορούν σχεδόν αποκλειστικά την ποντοπόρο ναυτιλία, καλύπτουν διαχρονικά σημαντικό μέρος του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου και του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της χώρας. Η Ελλάδα κατέχει συγκριτικό πλεονέκτημα στις εξαγωγές θαλάσσιων μεταφορών, σύμφωνα με τους δείκτες του Αποκαλυφθέντος Συγκριτικού Πλεονεκτήματος. Πρόσφατα, το 2015, άλλαξε η μεθοδολογία κατάρτισης των λογαριασμών για τις υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών. Η νέα μεθοδολογία κατάρτισης βασίζεται σε ένα στατιστικό μοντέλο - Greek Shipping Estimation Model (GSEM) - που χρησιμοποιεί δεδομένα τόσο από διοικητικές πηγές όσο και από διεθνείς βάσεις δεδομένων. Η ανάλυση της διεθνούς πρακτικής ανέδειξε ότι η χρήση ερωτηματολογίων είναι η προτιμώμενη μέθοδος. Οι προσδιοριστικοί παράγοντες των εισπράξεων από θαλάσσιες μεταφορές την περίοδο μετά το 2015 διερευνήθηκαν με την εφαρμογή της μεθοδολογίας ελέγχου ορίων (bounds testing) του Αυτοπαλίνδρομου Υποδείγματος Κατανεμημένων Χρονικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Sea transport export receipts, which almost exclusively relate to ocean-going shipping, have historically covered a significant part of Greece’s perennial deficit in the trade of goods and in the current account. By the use of the Revealed Comparative Advantage indices, it is shown that Greece has a comparative advantage in exporting sea transport services. Recently, in 2015, the compilation methodology for the sea transport services receipts in the Greek Balance of Payment was changed. The new (post-2015) compilation methodology is based on a statistical model - the Greek Shipping Estimation Model (GSEM) - that uses administrative data and data from international shipping databases. The international practice in other sea nations, especially those in the EU that were analysed in the thesis, suggests that the survey method is the preferred one for the compilation of the BoP accounts. The determinants of the sea transport service receipts in the Greek BoP in the post-2015 period were in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51806
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51806
ND
51806
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of Greek-owned shipping to the Greek economy: methodological issues and an estimation proposal
Συγγραφέας
Παναγιώτου, Στυλιανός (Πατρώνυμο: Θεμιστοκλής)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών
Εξεταστική επιτροπή
Θανοπούλου Ελένη
Παπάζογλου Χρήστος
Συριόπουλος Θεόδωρος
Νομικός Νικόλαος
Ξυδέας Ευάγγελος
Βαγγέλας Γεώργιος
Γαβαλάς Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Οικονομικά
Λέξεις-κλειδιά
Εισπράξεις από τη ναυτιλία; ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΛΗΡΩΜΩΝ; ARDL μέθοδος συνολοκλήρωσης; ARDL μέθοδος ελέγχου ορίων; Ελληνόκτητη ναυτιλία; Εισπράξεις από θαλάσσιες μεταφορές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.