Ανάπτυξη της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών σε περίοδο οικονομικής κρίσης: διδακτικές παρεμβάσεις στο δημοτικό σχολείο
Περίληψη
Η παρούσα διατριβή μελετά τη δυνατότητα του σχολείου να ενισχύσει την ψυχική ανθεκτικότητα (ΨΑ) (resilience) των μαθητών/τριών στην περίοδο της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Εστιάζει, κυρίως, στη δυνατότητα για την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη, ώστε να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες που υφίστανται στην οικογένεια λόγω αντίξοων οικονομικών συνθηκών. Πεδίο εφαρμογής αποτέλεσαν έξι Δημοτικά σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας, όπου εφαρμόστηκαν, ενσωματωμένες στο πρόγραμμα διδασκαλίας των επιμέρους διδακτικών αντικειμένων, κατάλληλες διδακτικές-εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και μελετήθηκε η αποτελεσματικότητά τους. Με γνώμονα τη μεθοδολογία της ποιοτικής προσέγγισης, ως ερευνητικά εργαλεία εφαρμόστηκαν οδηγοί συνέντευξης για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, φύλλα παρατήρησης, καθώς και ημερολόγια, για την καταγραφή από τους/τις εκπαιδευτικούς της πορείας των εκπαιδευτικών διαδικασιών στη διάρκεια των παρεμβάσεων, αλλά και της απήχησής τους στους/στις μαθητές/τριες. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation studies the ability of the school environment to enhance the psychological resilience (PR) of students during the economic crisis in Greece. It focuses, predominantly, on the potential for psycho-social development, and its role in supporting them to overcome the impact of the adverse economic conditions experienced by their families. The dissertation was implemented across six primary schools in Western Macedonia and involved teaching-educational interventions integrated within the curriculum of individual subjects to study their effectiveness. The methodology consisted of qualitative data collection using tools including interview guides for teachers and students, and observation templates which enabled teachers to document observations around educational processes and student impacts resulting from teaching interventions. The observation templates required teachers to particularly focus on how the interventions resonated with students. The research results demonst ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (8.38 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.