Η αντίληψη της διαπροσωπικής σχέσης μαθητών και εκπαιδευτικών σε περιπτώσεις πιθανής σχολικής διαρροής σε δευτεροβάθμιες σχολικές μονάδες μειονεκτικών αστικών περιοχών

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη, εστιάζοντας σε περιπτώσεις πιθανής σχολικής διαρροής σε δευτεροβάθμιες σχολικές μονάδες μειονεκτικών αστικών περιοχών, αποσκοπεί στην παρουσίαση των διαπροσωπικών σχέσεων μαθητών και εκπαιδευτικών όπως αυτές γίνονται αντιληπτές από τους ίδιους. Με αφετηρία τη φαινομενολογική κατανόηση του κόσμου εφαρμόζεται μια πολυμεθοδική ερμηνευτική διερεύνηση, ικανή να ενσωματωθεί στην εκπαιδευτική πράξη και να συμπεριλάβει τόσο τις υποκειμενικές αναπαραστάσεις και τη συστημική διάσταση της σχέσης μαθητών - εκπαιδευτικών όσο και τη δυναμική της βιωμένης εμπειρίας. Σκόπιμα επιλεγμένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί από δύο σχολεία συμμετέχουν σε μια σειρά ερευνητικών διαδικασιών που βασίζονται στην παρατήρηση και τη συνέντευξη, με στόχο την πρισματική μελέτη του υπό έρευνα αντικειμένου και τη μεγιστοποίηση της εμπιστευσιμότητας των πληροφοριών. Πρόσθετες πληροφορίες συλλέγονται από τους γονείς των μαθητών και από σχολικό προσωπικό με θέσεις ευθύνης σε περιπτώσεις σχολικής διαρροής. Η αν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research unfolds in disadvantaged secondary school settings and it explores how students at risk for early school leaving and teachers experience their relationships. A model of investigation capable to reach a multiperspective understanding of teacher - student relationships is developed. Such methodological framework aims to do justice both to the subjective and to the systemic dimension of these relationships. Even further, the ongoing lived experience of both students and teachers is a dynamic factor that constantly recreates their subjective understandings. Thus, in order to explore all three aforementioned dimensions, an interpretative epistemology with phenomenological influences is chosen. A variety of qualitative research methods is used to elicit information from a purposefully selected number of teachers and students in two school settings. These methods involve a range of observation and interview techniques. Parents and other school staff, who are responsible for earl ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51611
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51611
ND
51611
Εναλλακτικός τίτλος
An exploration of how potential early school leavers and teachers in disadvantaged post primary schools perceive their relationships
Συγγραφέας
Ρήγος, Μάρκος (Πατρώνυμο: Ερνέστος)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
The University of Dublin Trinity College
Εξεταστική επιτροπή
Greene Sheila
Burden Robert
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Εφαρμοσμένη ψυχολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Σχέση εκπαιδευτή - εκπαιδευόμενου; Σχολική διαρροή; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Κοινωνικά ευπαθείς ομάδες; Ποιοτική έρευνα πεδίου; Μελέτη περίπτωσης; Ερμηνευτική μέθοδος; Φαινομενολογικό μοντέλο; Ποιοτική μεθοδολογία; Διαπροσωπικές σχέσεις; Μειονεκτικές περιοχές
Χώρα
Ιρλανδία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)