Συνεργασία και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών στην κοινότητα μάθησης: στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Αττικής

Περίληψη

Στη σύγχρονη εποχή της μετανεωτερικότητας, της παγκοσμιοποίησης, της επικυριαρχίας του νεοφιλελευθερισμού, η κοινωνία έρχεται αντιμέτωπη με πολλαπλές προκλήσεις και συχνά επισφαλείς καταστάσεις και αβεβαιότητες σε όλους τους τομείς της ζωής (risk societies). Ειδικότερα, στο διεθνές εκπαιδευτικό τοπίο «ηγεμονεύουν» έννοιες όπως κοινωνία της γνώσης, ανταγωνιστικότητα, διακυβέρνηση του εαυτού (governance of the self), επιτελεστικότητα (performativity), κυβερνησιμότητα (governmentality) καταδεικνύοντας εμφατικά ότι η γνώση αποτελεί ένα μετρήσιμο προϊόν και γι΄ αυτό ανταγωνιστικό. Ο εκπαιδευτικός προσδιορίζεται με βάση ικανοκεντρικά και μετρήσιμα μοντέλα και η έννοια της δια βίου μάθησης και επαγγελματικής ανάπτυξης αποτελεί γι’ αυτόν αξιολογικό πρόταγμα. Μελετώντας το πλαίσιο που διαμορφώνουν οι παραπάνω συνθήκες, επιχειρείται η προσέγγιση της έννοιας τoυ σχολείου ως «οργανισμού και κοινότητας μάθησης», ως διακριτού και συγκροτημένου εναλλακτικού παραδείγματος μέσα από τη διεθνή βιβλιογραφ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the current age of postmodernism, globalization and the supremacy of neoliberalism, society is faced with multiple challenges and often precarious situations and uncertainties in all areas of life (risk societies). In the international educational landscape in particular, concepts such as knowledge society, competitiveness, governance of the self, governance, performativity and governmentality "dominate", emphatically demonstrating that knowledge is a measurable product and therefore competitive. The teacher is identified based on satisfactory and measurable models and the concept of lifelong learning and professional development are valuable projects to pursue. By studying the context formed by the above conditions, an attempt is made to approach the concept of the school as a "learning organization and community" as a distinct and structured alternative example through the international literature. This thesis examines how the creation of a strong learning community, based on a s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51175
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51175
ND
51175
Εναλλακτικός τίτλος
Teachers' cooperation and professional development in the learning community: attitudes and perceptions of secondary education teachers of the Prefecture of Attica
Συγγραφέας
Τηλιγάδα, Ευμορφία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πασιάς Γεώργιος
Φωτεινός Δημήτριος
Ρουσσάκης Ιωάννης
Φρυδάκη Ευαγγελία
Κουτούζης Εμμανουήλ
Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη-Άλμπα
Μαμούρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Συνεργασία; Ικανότητες; Προδιαθέσεις; Επαγγελματική ανάπτυξη; Ηγεσία για τη μάθηση; Επαγγελματική κοινότητα μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)