H Περιβαλλοντική Εκπαίδευση βασισμένη στον τόπο: μια εκπαιδευτική παρέμβαση στο Σχολείο Ευρωπαϊής Παιδείας Ηρακλείου: διερεύνηση επιδράσεων στους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ερευνα-Δράση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν υλοποίηση μίας εκπαιδευτικής παρέμβασης και η διερεύνηση των επιδράσεων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η παρέμβαση αφορούσε στην υλοποίηση ενός προγράμματος “Αστικής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης” (Urban Environmental Education) μέσω της παιδαγωγικής προσέγγισης της “Εκπαίδευσης βασισμένης στον Τόπο” (Place-based Education). Η “Εκπαίδευση βασισμένη στον τόπο” ως όρος έχει εμφανιστεί την τελευταία εικοσαετία στη διεθνή βιβλιογραφία ως μία νέα εκπαιδευτική προσέγγιση που αξιοποιεί το τοπικό περιβάλλον για τη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, κ.α.). Όταν δε η “Περιβαλλοντική Εκπαίδευση βασισμένη στον τόπο” εστιαστεί στον αστικό τόπο, τότε μιλάμε για ένα διακριτό πεδίο στο χώρο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: την Αστική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Α.Π.Ε.). Η ανάγκη προσανατολισμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο αστικό περιβάλλον προέκυψε έντονα στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όταν ο μισός π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the current doctoral thesis is the implementation of an educational intervention and the investigation of the impacts on students and teachers. This intervention based on the implementation of an Urban Environmental Education (U.E.E.) project through the educational approach of Pace-Based Education (P.B.E.). “Place-based Education” has emerged as a distinctive scientific term during the last twenty years in the international scientific bibliography as a new educational approach which takes advantages of the local environment for the teaching of all the school subjects (Math, Physics, Chemistry, etc.). Furthermore, when the Environmental Education focus on the “urban place”, then a new field of Environmental Education is distinguished: “Urban Environmental Education”. The need of focus of the Environmental Education on urban places came up in the early 1980s, when the half of the world population has moved to the cities. In this study, the Action Research was used as research ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50679
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50679
ND
50679
Εναλλακτικός τίτλος
Place-based Education: an intervention program in School of European Education in Heraklion: impact research on students and teachers - Action Research
Συγγραφέας
Φιλιππάκη, Αμαλία (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καλαϊτζιδάκη Μαριάννα
Κατσαρού Ελένη
Leou Mary
Φλογαϊτη Ευγενία
Σταύρου Δημήτριος
Κορφιάτης Κωνσταντίνος
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση βασισμένη στον τόπο; Αστική περιβαλλοντική εκπαίδευση; Αντίληψη του τόπου; Οικολογική σημασία του τόπου; Σύνδεση με τον τόπο; Συμμετοχική έρευνα δράσης; Σχολείο ευρωπαϊκής παιδείας; Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)