Περίληψη
Η διδακτορική διατριβή πραγματεύεται την μελέτη των θεωρητικών και μεθοδολογικών βάσεων του διεθνούς τουρισμού και την επεξεργασία προτάσεων για την ανάπτυξή του στην Ελλάδα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης. Οι ερευνητικοί στόχοι είναι: - να καθοριστούν η φύση, οι τύποι και οι κύριες προσεγγίσεις στη μελέτη του διεθνούς τουρισμού και του ρόλου του τουριστικού τομέα στην ελληνική οικονομία, αξιολογώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του .- να προταθούν τα μέσα για τη βελτίωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας, της ελκυστικότητας των επενδύσεων και της απασχόλησης στην ελληνική τουριστική βιομηχανία.- να αξιολογηθούν οι προοπτικές διμερούς συνεργασίας μεταξύ Ουκρανίας και Ελλάδας στον τομέα του τουρισμού. Η μεθοδολογική προσέγγιση της διατριβής περιλαμβάνει τον συνδυασμό της θεωρητικής και εμπειρικής ανάλυσης, την ταξινόμηση πολλαπλών κριτηρίων, την ανάλυση πολλαπλών επιπέδων, την σύνθετη σύγκριση, την ανάλυση συσχετισμού και παλινδρόμησης. Ο διεθνής τουρισμός αποτελεί όλ ...
Η διδακτορική διατριβή πραγματεύεται την μελέτη των θεωρητικών και μεθοδολογικών βάσεων του διεθνούς τουρισμού και την επεξεργασία προτάσεων για την ανάπτυξή του στην Ελλάδα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης. Οι ερευνητικοί στόχοι είναι: - να καθοριστούν η φύση, οι τύποι και οι κύριες προσεγγίσεις στη μελέτη του διεθνούς τουρισμού και του ρόλου του τουριστικού τομέα στην ελληνική οικονομία, αξιολογώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του .- να προταθούν τα μέσα για τη βελτίωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας, της ελκυστικότητας των επενδύσεων και της απασχόλησης στην ελληνική τουριστική βιομηχανία.- να αξιολογηθούν οι προοπτικές διμερούς συνεργασίας μεταξύ Ουκρανίας και Ελλάδας στον τομέα του τουρισμού. Η μεθοδολογική προσέγγιση της διατριβής περιλαμβάνει τον συνδυασμό της θεωρητικής και εμπειρικής ανάλυσης, την ταξινόμηση πολλαπλών κριτηρίων, την ανάλυση πολλαπλών επιπέδων, την σύνθετη σύγκριση, την ανάλυση συσχετισμού και παλινδρόμησης. Ο διεθνής τουρισμός αποτελεί όλο και πιο σημαντικό στοιχείο του διεθνούς εμπορίου. Το στάδιο του μαζικού τουρισμού έχει μετεξελιχθεί πλέον στο στάδιο της νέας τεχνολογίας και της πληροφόρησης. Για την ταξινόμηση των τουριστικών δραστηριοτήτων χρησιμοποιούνται διάφορα κριτήρια. Ο διεθνής τουρισμός μπορεί να εξηγηθεί από πολλές θεωρίες του διεθνούς εμπορίου. Η ζήτηση για την τουρισμό περιορίζεται από το εισόδημα, τον ελεύθερο χρόνο και το κόστος των εναλλακτικών αγαθών. Η υπάρχουσα εμπειρική έρευνα δίνει μεγαλύτερη προσοχή σε παράγοντες όπως το εισόδημα των τουριστών, οι τιμές και οι συναλλαγματικές ισοτιμίες. Ο διεθνής τουρισμός αποτελεί το ¼ του διεθνούς εμπορίου υπηρεσιών και υπόκειται σε επιρροή διαφόρων παραγόντων, όπως οι τιμές του πετρελαίου. Η Ελλάδα είναι ο 8ος μεγαλύτερος εξαγωγέας τουριστικών υπηρεσιών στην Ευρώπη και αντιπροσωπεύει το 1,5% των διεθνών εισπράξεων του τουρισμού παγκοσμίως. Ο εισερχόμενος τουρισμός ήταν ένας σημαντικός παράγοντας οικονομικής ανάκαμψης της Ελλάδας το 2014. Αναλύονται συγκεκριμένοι τύποι τουρισμού στην Ελλάδα. Τα κυριότερα πλεονεκτήματα της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας είναι το κλίμα, οι θαλάσσιες ακτές, οι ιστορικοί και πολιτιστικοί πόροι, το ξενοδοχειακό δίκτυο, το σύστημα υγείας, οι αεροπορικές μεταφορές και η κυβερνητική υποστήριξη. Οι κυριότερες αδυναμίες είναι η ρύθμιση των επιχειρήσεων, οι τιμές των καυσίμων, η διαχείριση επιχειρήσεων κ.λπ. Τα οικονομετρικά μοντέλα εκτιμούν την επιρροή του εκπαιδευτικού συστήματος, της υποδομής των μεταφορών, του συστήματος υγείας αλλά και του κόστους έναρξης των επιχειρήσεων στην αύξηση των εισπράξεων από τον τουρισμό. Προτάθηκαν διάφορα μέτρα σε κυβερνητικό, ιδιωτικό και υπερεθνικό επίπεδο. Δημιουργήθηκε ένα ιεραρχικό διάγραμμα των στρατηγικών στόχων για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και των επενδύσεων στον τομέα του ελληνικού τουρισμού. Οι επενδυτικές προτεραιότητες πρέπει να βασίζονται στην επίλυση διαρθρωτικών δυσαναλόγων, στη μείωση της εποχικότητας, στη μείωση του κόστους, στον αυξανόμενο αριθμό πελατών, στην στήριξη των κλάδων βιομηχανίας και στην περιφερειακή ανάπτυξη. Ο τουρισμός είναι μια βιομηχανία εντάσεως εργασίας και μπορεί να υποστηρίξει την πολιτική απασχόλησης. Ο συγγραφέας εκτιμά την επίδραση διαφόρων παραγόντων στην αύξηση της απασχόλησης στον ελληνικό τουρισμό. Ο τουρισμός υποστηρίζει επίσης την απασχόληση στην παραγωγή ρούχων, κατασκευών, λιανικού εμπορίου και χερσαίων μεταφορών. Οι διμερείς τουριστικές ροές μεταξύ Ελλάδας και Ουκρανίας δεν είναι ισόρροπες. Η Ελλάδα προσελκύει περισσότερους τουρίστες. Συγκρίνεται το τουριστικό δυναμικό και των δύο χωρών. Η συγγραφέας καθορίζει τις μορφές τουρισμού κατά προτεραιότητα, προτείνει ενημερωτικές δραστηριότητες, άνοιγμα νέων προορισμών, κοινά έργα, ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ για τον τουρισμό και την μείωση της εποχικότητας για τη βελτίωση των διμερών τουριστικών σχέσεων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The thesis is aimed to study theoretical and methodological fundamentals of international tourism and elaboration of proposals for its development in Greece under the economic crisis. The following tasks are considered:-to define the nature, types and main approaches to study international tourism;-to clarify the role of tourism sector in the Greek economy and to evaluate its comparative advantages;-to suggest means of improving international competitiveness, investment attractiveness and employment in the Greek tourism industry -to assess prospects for bilateral cooperation between Ukraine and Greece in tourism.Methodological approach of the thesis includes combining theoretical and empirical analysis, multi-criteria classification, multi-level analysis, complex comparison, correlation and regression analysis.International tourism is an increasingly important element of international trade. The stage of mass tourism is now succeeded by the stage of new technology and information. Vari ...
The thesis is aimed to study theoretical and methodological fundamentals of international tourism and elaboration of proposals for its development in Greece under the economic crisis. The following tasks are considered:-to define the nature, types and main approaches to study international tourism;-to clarify the role of tourism sector in the Greek economy and to evaluate its comparative advantages;-to suggest means of improving international competitiveness, investment attractiveness and employment in the Greek tourism industry -to assess prospects for bilateral cooperation between Ukraine and Greece in tourism.Methodological approach of the thesis includes combining theoretical and empirical analysis, multi-criteria classification, multi-level analysis, complex comparison, correlation and regression analysis.International tourism is an increasingly important element of international trade. The stage of mass tourism is now succeeded by the stage of new technology and information. Various criteria are used to classify tourism activities. International tourism may be explained by many theories of international trade. Tourism demand is limited by income, spare time, and costs of alternative goods. Existing empirical research mostly pays attention to such factors as income of tourists, prices and exchange rates. International tourism constitutes ¼ of international trade in services and is subject to influence of various factors, such as oil prices. Greece is the 8th biggest tourism services exporter in Europe and accounts for 1.5% of international tourism receipts of the world. The inbound tourism was an important driver of economic recovery of Greece in 2014. Specific types of tourism in Greece are analyzed. The main advantages of Greek tourism industry include climate, seashore, historical and cultural resources, hotels network, health system, air transport and government support. Main weaknesses include business regulation, fuel prices, business management etc.Econometric models estimate the influence of education system, transportation infrastructure, health system and costs of starting business on growth of tourism receipts. Various measures at the government, private sector, and supranational level were recommended in addition to the currently used ones. A hierarchical diagram of strategic targets for raising competitiveness and investment in the Greek tourism sector has been elaborated. The investment priorities should be based on solving structural disproportions, decreasing seasonality, lowering costs, increasing number of clients, supporting industries and regional development. Tourism is a labour intensive industry and may support the employment policy. The author estimated the effect of various factors on employment growth in the Greek tourism sector. Tourism also supports employment in production of clothes, construction, retail trade and land transport.Bilateral tourist flows between Greece and Ukraine are not balanced. Greece attracts more tourists. Tourism potential of both countries is compared. The author determines priority tourism forms, suggests information activities, opening of new destinations, joint projects, developing strategic marketing plan for tourism and reducing seasonality to improve the bilateral tourism relations.
περισσότερα