Η χρήση των greeklish ως παράγοντας διαμόρφωσης της γλωσσικής επίγνωσης και ικανότητας των μαθητών

Περίληψη

Η χρήση των Greeklish απασχόλησε ιδιαίτερα, τόσο τους εκπαιδευτικούς και επιστημονικούς κύκλους όσο και την κοινή γνώμη. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της παρούσας διατριβής διαπιστώσαμε, ωστόσο, ότι τα πορίσματα των ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί αναφορικά με τα Greeklish δε δίνουν σαφή στοιχεία για πιθανή επίδραση της χρήσης τους στις αναγνωστικές και ορθογραφικές δεξιότητες των μαθητών, καθώς μελετούν κυρίως στάσεις και απόψεις των συμμετεχόντων σε αυτές αναφορικά με τη χρήση τους.Η παρούσα έρευνα η οποία, ανάλογα με τα επιμέρους ερευνητικά ερωτήματα, πραγματοποιήθηκε σε δημοτικά σχολεία και γυμνάσια της Περιφέρειας Θεσσαλίας (Βόλος) και της Περιφέρειας Αττικής (Α΄ Πειραιά και Β΄ Αθήνας) με μαθητές/τριες της Στ΄ Δημοτικού και των τριών τάξεων του γυμνασίου, διερευνά ένα ερώτημα το οποίο έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την ελληνική κοινωνία και αφορά στην «καταστροφή της ελληνικής γλώσσας από τη χρήση των Greeklish», ειδικότερα όσον αφορά στην πιθαν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Greeklish has been of great concern to both the educational and scientific circles as well as to the public. The literature review conducted in the context of this dissertation revealed, however, that the findings of research conducted on Greeklish do not provide clear evidence of a possible effect of Greeklish use on students' reading and spelling skills, as they mainly study attitudes and views regarding their use.This dissertation which, depending on the individual research questions, was conducted in primary schools and high schools of the Region of Thessaly (Volos) and the Region of Attica (A Piraeus and D Athens) with students of the 6th grade and the three first grades of high school, explores a question that has particularly troubled Greek society and concerns the "destruction of the Greek language due to the use of Greeklish", in particular as to the possible impact of its use on students' reading and spelling skills.Applying the Mixed Method Research (MMR) and the Sequential ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50229
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50229
ND
50229
Εναλλακτικός τίτλος
The use of Greeklish as a factor in shaping students' linguistic awareness and competence
L'utilisation du Greeklish comme facteur de formation de la compétence linguistique des élèves
Συγγραφέας
Θωμά, Ράλια (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πολίτης Παναγιώτης
Γιαννουλοπούλου Γιαννούλα
Ανδρουτσόπουλος Ιωάννης
Κουτσογιάννης Δημήτριος
Κατσούρος Βασίλειος
Μητσικοπούλου Βασιλική
Ρούσσος Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαμεσολαβημένη Επικοινωνία μέσω Υπολογιστή; Μεικτή μέθοδος έρευνας; Greeklish; Οφθαλμικές κινήσεις; Εφαρμοσμένη γλωσσολογία; Γλωσσικά τεστ; Ανάλυση λανθανόντων προφίλ; Μαθητές δημοτικού; Μαθητές Γυμνασίου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)