Μελέτη των πεποιθήσεων και των πρακτικών γραμματισμού γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας και διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται και διευκολύνουν τη μετάβαση στο σχολικό γραμματισμό
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση των πεποιθήσεων των γονέων για τον γραμματισμό των νηπίων και τον τρόπο που γίνεται κάποιος εγγράμματος και το πώς αυτές σχετίζονται με τις πρακτικές γραμματισμού στο οικογενειακό τους περιβάλλον. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 13 Νηπιαγωγεία στον Πύργο Ηλείας το σχολικό έτος 2017-2018. Το δείγμα αποτελούνταν από 168 γονείς νηπίων, τα αντίστοιχα νήπια (172) και τις νηπιαγωγούς τους (29). Εφαρμόστηκε μεικτή ερευνητική μεθοδολογία και η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω ερωτηματολογίων, συνεντεύξεων και φύλλων εργασίας. Τα ποσοτικά δεδομένα αναλύθηκαν με στατιστικές τεχνικές, ενώ τα ποιοτικά με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου. Με βάση τα αποτελέσματα, οι γονείς φαίνεται να διακρίνονται σε δύο ομάδες, τους «Ενισχυτικούς» και τους «Παραδοσιακούς», ανάλογα με τις πεποιθήσεις τους για τον γραμματισμό και για τον τρόπο που γίνεται κάποιος εγγράμματος. Η ομάδα των Ενισχυτικών γονέων φαίνεται να έχει πιο ενεργό ρόλο στην εκπαίδευση του ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this PhD dissertation is to explore parents' beliefs about literacy and the way a person becomes literate and how these relate to family literacy practices. The research was carried out in 13 state kindergartens in Pyrgos Ilias, in the school year 2017-2018. The sample consisted of 168 parents of preschool-children, the respective children (172) and their kindergarten teachers (29). A mixed-method approach was applied, and data were collected through paper surveys, interviews and worksheets. Quantitative data were analyzed using statistical techniques, while qualitative data by the method of content analysis. The results revealed that parents could be categorized into two groups according to their beliefs about literacy and the way a person becomes literate, into the "Facilitative" and the "Conventional" ones. Facilitative parents seem to have a more active role in the child's education. They view literacy more holistically, and tend to engage more in informal literacy p ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.44 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.