Πειραματική και θεωρητική διερεύνηση των επιπτώσεων των υδρογονομένων φυτικών ελαίων στα λειτουργικά χαρακτηριστικά των ΜΕΚ και των συστημάτων αντιρρύπανσης τους

Περίληψη

Η αυξανόμενη ζήτηση των ορυκτών καυσίμων, η σταδιακή αύξηση των τιμών τους και η ανάγκη μείωσης των εκπομπών του θερμοκηπίου έχουν οδηγήσει στη διερεύνηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας. Τα βιοκαύσιμα έχουν τραβήξει αρκετό ενδιαφέρον τις τελευταίες δεκαετίες γιατί είναι ανανεώσιμα, βιοδιασπώμενα και μη τοξικά. Τα υδρογονωμένα λάδια (HVO), είναι δεύτερης γενιάς βιοκαύσιμα παραφίνικης φύσης και παράγονται από διαφόρων τύπων φυτικά λάδια. Το κύριο αντικείμενο της συγκεκριμένης διατριβής είναι η διερεύνηση της ρύθμισης ενός υπερτροφοδοτούμενου ντίζελ κινητήρα στοχεύοντας τη βελτίωση της απόδοσης, της μείωσης των εκπομπών (soot, NOx και CO2) καθώς και της κατανάλωσης καυσίμου όταν λειτουργεί με HVO. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, θα μπορούσε να επιτευχθεί μείωση των εκπομπών του κινητήρα με το HVO εάν ρυθμιστεί κατάλληλα η λειτουργία του. Για αυτό το λόγο, μελετήθηκαν διάφορες στρατηγικές ρύθμισης του κινητήρα όταν λειτουργεί με HVO. Συγκεκριμένα, εξετάστηκε η επίδραση του χρονισμού έγχυσης (IT) ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The increasing demand on fossil fuels, the rising price of crude oil and the necessity of reducing greenhouse gas emissions have led to a substantial effort on development of alternative energy sources. Biofuels have attracted considerable attention during the past decade as renewable, biodegradable and nontoxic fuels. Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) is a second-generation paraffinic bio-based liquid fuel originating from many kinds of vegetable oils. The main objective of this work is the investigation of the recalibration potential of a common-rail turbocharged diesel engine towards its operational improvement in terms of emissions (Soot, NOx and CO2) and fuel consumption (FC), using neat HVO. Based on the currently available knowledge, it was considered that lower exhaust emissions could be achieved with HVO by carefully tailoring the engine operating parameters. Thus, adjustments of different operating strategies were analyzed, without any hardware modifications. More specifically ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49696
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49696
ND
49696
Εναλλακτικός τίτλος
Theoretical and experimental investigation of the effects of hydrogenated vegetable oils on the functional characteristics and emission controls of internal combustion engines
Συγγραφέας
Δημητριάδης, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Σαμαράς Ζήσης
Κολτσάκης Γρηγόριος
Μπεζεργιάννη Στυλιανή
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Τομπουλίδης Ανανίας
Καρώνης Δημήτριος
Katrasnik Tomaz
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογια οχημάτων
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογία
Λέξεις-κλειδιά
ΜΕΚ; Μηχανές εσωτερικής καύσης; Βιοκαύσιμα; Συστήματα αντιρρύπανσης; Υδρογονωμένα έλαια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)