Κείμενα ταυτότητας και ερευνητικές προσεγγίσεις τους στο νηπιαγωγείο

Περίληψη

Η διατριβή διαπραγματεύεται τα κείμενα ταυτότητας, μία σύγχρονη και δυναμική έννοια από τον χώρο της γλωσσικής ετερογένειας και της πολυγλωσσίας στην εκπαίδευση, με στόχο να την εμπλουτίσει, να την επεκτείνει και να αναδείξει το παιδαγωγικό πλαίσιο εφαρμογής της στην προσχολική εκπαίδευση. Προσεγγίζει την έννοια των κειμένων ως παιδαγωγικών πρακτικών με δύο διαστάσεις και σημασίες, ως κειμένων ταύτισης και ως κειμένων ταυτότητας. Πρόκειται για μια εθνογραφική έρευνα δράσης στο πεδίο της εκπαίδευσης που επιχειρεί να σκιαγραφήσει μια συγκεκριμένη σχολική κοινότητα και τα μέλη της μέσω της χρήσης και της αξιοποίησης των κειμένων όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικού-ερευνήτριας, μέσω παιδαγωγικής εφαρμογής (νήπια, σχολική τάξη), διαδραστικών παρεμβάσεων (ομάδες γονέων και ομάδα των νηπίων) και συνεντεύξεων (ομάδες γονέων). Ως έρευνα δράσης στοχεύει στη βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών ώστε να εκφραστούν και να αναδειχθούν ταυτοτικά στοιχ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation examines identity texts, a contemporary and dynamic concept from the field of linguistic heterogeneity and multilingualism in education, with the aim of enriching, expanding and highlighting its pedagogical framework in preschool education. It approaches the meaning of texts as pedagogical practices with two dimensions and meanings, as identification texts and as identity texts. It is an ethnographic, action research in the field of education that attempts to outline a specific school community and its members through the use and exploitation of the texts of those involved in the educational process, including the children, their parents and the teacher-researcher, through classroom activities (students, school class), interactive interventions (parent groups and infant group) and interviews (parent groups). As an action research, the thesis aims to improve educational practices in order to express and highlight identity elements through the texts of children and pare ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49284
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49284
ND
49284
Εναλλακτικός τίτλος
Identity texts and their research approaches at preschool
Συγγραφέας
Κομπιάδου, Ευδοξία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Λενακάκης Αντώνιος
Καζούλλη-Κούρτη Βασιλεία
Παπαδοπούλου Μαρία
Παπαρούση Μαρία
Σκούρτου Ελένη
Χατζηδάκη Ασπασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Κείμενα ταυτότητας; Έρευνα δράσης; Προσχολική εκπαίδευση; Θεατροπαιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)