Γλωσσική εκπαίδευση και επίδοση των δίγλωσσων μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: παράμετροι και προβλήματα

Περίληψη

Η παρούσα εργασία στοχεύει να ανιχνεύσει και να αποτυπώσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δίγλωσσοι μαθητές στην επίδοσή τους στα γλωσσικά μαθήματα, και να προχωρήσει σε συγκεκριμένες διδακτικές προτάσεις για τη βελτίωση της παρεχόμενης γλωσσικής εκπαίδευσης όχι μόνο σε δίγλωσσους μαθητές που φοιτούν σε μεικτές τάξεις αλλά και σε ελληνόγλωσσους που εμφανίζουν παρόμοιες δυσκολίες στη μαθησιακή τους πορεία, σε μικρότερα ποσοστά. Τα προβλήματα που αποτυπώνονται καταγράφηκαν σε έρευνα που διενεργήθηκε τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2015 σε 15 Γυμνάσια και Λύκεια στην Αττική. Σε αυτήν πήραν μέρος δίγλωσσοι μαθητές και ελληνόγλωσσοι συμμαθητές τους που αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου καθώς και εκπαιδευτικοί/φιλόλογοι που διδάσκουν σε αυτά τα σχολεία. Η έρευνα αξιοποίησε δύο εργαλεία, την συμπλήρωση ερωτηματολογίων από όλες τις ομάδες, μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και τη συγγραφή κειμένων από τους μαθητές και των δύο ομάδων. Μέσα από τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων αποτυπώνεται η εκτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis aims to identify and document the challenges that bilingual students are facing in linguistic courses and provide specific teaching recommendations to improve the linguistic education provided to bilingual students who attend mixed classes, and also to Greek-speaking students that are facing similar challenges at lower rates. The reported challenges were documented based on a survey conducted in February and March 2015 at 15 middle and high schools in Attica. The participants of this survey were split into bilingual students, their Greek-speaking counterparts that constituted the control group, and their teachers that teach in these schools. The survey consisted of questionnaire completion tasks for all groups, both students and teachers, and document-writing tasks for the students of both groups. Through the questionnaire completion tasks, the bilingual students’ estimates for their performance are captured as well as the challenges that they face in linguistic courses. Mo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48768
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48768
ND
48768
Εναλλακτικός τίτλος
Linguistic education and perfomance of bilingual students in secondary education
Συγγραφέας
Μπακάλη, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπέλλα Σπυριδούλα
Ιακώβου Μαρία
Μόζερ Αμαλία
Γούτσος Διονύσης
Μαρκόπουλος Γεώργιος
Λέγγερης Άγγελος
Φραγκάκη Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Δίγλωσσοι μαθητές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
276 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)