Η πρακτική της σχολικής διαμεσολάβησης για την επίλυση συγκρούσεων στο δημοτικό σχολείο: προϋποθέσεις, δυνατότητες και όρια εφαρμογής της
Περίληψη
Οι συγκρούσεις στο σχολικό περιβάλλον αποτελούν ένα συχνό φαινόμενο το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις επηρεάζει τη διδακτική διαδικασία, το κλίμα της τάξης και το σχολικό κλίμα γενικότερα. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που φαίνεται να έχει σημαντικές συνέπειες στην ακαδημαϊκή πρόοδο και την ψυχολογική ανάπτυξη των μαθητών. Σε περίπτωση κλιμάκωσής τους, οι συγκρούσεις ενδέχεται να οδηγήσουν στο φαινόμενο του εκφοβισμού, το οποίο ενέχει επιπτώσεις ακόμα και για την εξέλιξη των μαθητών στην ενήλικη ζωή τους. Σύμφωνα με σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα, η επίλυση συγκρούσεων μέσω διαδικασιών σχολικής διαμεσολάβησης φαίνεται να λειτουργεί αποτελεσματικά για την πρόληψη της σχολικής βίας, να βελτιώνει το σχολικό κλίμα και να εφοδιάζει τους μαθητές με δεξιότητες απαραίτητες για όλο το φάσμα της κοινωνικής ζωής τους. Η παρούσα έρευνα αφορά στην εφαρμογή ενός προγράμματος εκπαίδευσης στη σχολική διαμεσολάβηση που αφορούσε μαθητές των τάξεων Δ΄και Ε΄ δύο δημοτικών σχολείων ημιαστικής περιοχής. Στ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Conflict in school settings is a common phenomenon which tends to influence the teaching process as well as classroom and school climate, in general. Additionally, these conflicts are followed by serious consequences for students’ academic and psychological development. In case of escalation, conflicts may lead to bullying which potentially exerts influence on students’ development through adulthood. According to current researches, conflict resolution education and peer mediation may stand as a preventative means of school violence while equipping students with skills which are considered appropriate for every domain of their social life. This research focuses on a peer mediation program implemented in the 4th and 5th classes of two primary schools in a semi-urban area. Students were instructed in order to become mediators through a twelve-hour, cross-curricular teaching intervention. The program was assessed in two stages. The first assessment was realized at the end of the school ye ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.27 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.