Τα τέρατα σε ελληνικούς, τουρκικούς και σλαβικούς μύθους: η εκπαιδευτική αξιοποίηση της μυθολογίας στη διαχείριση του παιδικού φόβου και στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
Περίληψη
Η παρούσα διατριβή μελετά συγκριτικά τα τέρατα στην Ελληνική, Σλαβική και Τουρκική μυθολογία ως εργαλεία για τη διαχείριση του παιδικού φόβου, εφαρμόζοντας τα ευρήματα στην αντιμετώπιση του θύτη στις περιστάσεις σχολικού εκφοβισμού. Τα τέρατα μελετώνται στη συμβολική τους λειτουργία στους μύθους, μέσα από το πρίσμα της Αναλυτικής και της Ψυχολογίας του Βάθους και τις θεωρίες των S. Freud, C.G.Jung και J.Campbell, σε δύο κατηγορίες: α) στην κατηγορία των εσωτερικών τεράτων, που αντιστοιχεί στον εσωτερικό φόβο των παιδιών και β) στην κατηγορία των εξωτερικών τεράτων που αντιστοιχεί στους θύτες στην περίσταση του σχολικού εκφοβισμού. Για κάθε κατηγορία γίνονται παιδαγωγικές προτάσεις παιδαγωγικής αξιοποίησης των μύθων, και παρουσιάζονται συγκριτικά μύθοι από τις τρεις μυθολογίες. Η ανάλυση των μύθων βασίζεται στη μέθοδο της συγκριτικής μυθολογίας, όπως την όρισαν οι Joseph Campbell και ο Carl G.Jung και στη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης.
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation studies comparatively the monsters in Greek, Slavic and Turkish mythology, as tools for the management of the childhood fear, by applying the findings to the confrontation of the bully in cases of school bullying. The monsters are studied in their symbolic function in myths, from the perspective of Analytical and Depth Psychology and the theories of Sigmund Freud, Carl. G. Jung and Joseph Campbell, in two categories: the category of inner monsters, corresponding to inner fear and b) in the category of outer monsters corresponding to the bully in the case of school bullying. For each category pedagogical suggestions are made for pedagogical use of myths, with a comparative approach to myths of the three mythologies. The analysis of myths is based on the method of comparative mythology, as defined by Joseph Campbell and Carl G. Jung and on the method of thematic analysis.
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.41 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.