Περίληψη
Η τεχνολογία του υπολογιστικού νέφους (Cloud Computing) έχει γνωρίσει τρομερή ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία και παρόλο που η χρήση του υπολογιστικού νέφους έχει εδραιωθεί, το καινοτόμο αυτό επιχειρηματικό μοντέλο συνεχίζει να γνωρίζει μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης. Τα μοντέλα που συνθέτουν το υπολογιστικό νέφος είναι η Υποδομή ως υπηρεσία (IaaS), Υπηρεσίες Πλατφόρμας (PaaS) και οι υπηρεσίες Λογισμικού (SaaS) και γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη, όμως οι IaaS υπηρεσίες ξεχωρίζουν για τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης. Ο αριθμός των παρόχων που προσφέρουν IaaS υπηρεσίες συνεχώς αυξάνεται και εταιρείες με εδραιωμένη θέση στην IT αγορά π.χ Amazon, Microsoft, IBM προσφέρουν IaaS υπηρεσίες με σκοπό την αύξηση των κερδών τους. Ο αριθμός των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν IaaS υπηρεσίες συνεχώς αυξάνεται και περισσότεροι χρήστες υιοθετούν υπηρεσίες του υπολογιστικού νέφους, επιλέγοντας τη βέλτιστη λύση που καλύπτει τις ανάγκες τους. Όμως η πληθώρα ισοδύναμων IaaS υπηρεσιών σε διαφορετικές τιμές προκαλεί ...
Η τεχνολογία του υπολογιστικού νέφους (Cloud Computing) έχει γνωρίσει τρομερή ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία και παρόλο που η χρήση του υπολογιστικού νέφους έχει εδραιωθεί, το καινοτόμο αυτό επιχειρηματικό μοντέλο συνεχίζει να γνωρίζει μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης. Τα μοντέλα που συνθέτουν το υπολογιστικό νέφος είναι η Υποδομή ως υπηρεσία (IaaS), Υπηρεσίες Πλατφόρμας (PaaS) και οι υπηρεσίες Λογισμικού (SaaS) και γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη, όμως οι IaaS υπηρεσίες ξεχωρίζουν για τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης. Ο αριθμός των παρόχων που προσφέρουν IaaS υπηρεσίες συνεχώς αυξάνεται και εταιρείες με εδραιωμένη θέση στην IT αγορά π.χ Amazon, Microsoft, IBM προσφέρουν IaaS υπηρεσίες με σκοπό την αύξηση των κερδών τους. Ο αριθμός των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν IaaS υπηρεσίες συνεχώς αυξάνεται και περισσότεροι χρήστες υιοθετούν υπηρεσίες του υπολογιστικού νέφους, επιλέγοντας τη βέλτιστη λύση που καλύπτει τις ανάγκες τους. Όμως η πληθώρα ισοδύναμων IaaS υπηρεσιών σε διαφορετικές τιμές προκαλεί σύγχυση στους χρήστες οι οποίοι καλούνται να επιλέξουν την υπηρεσία που τους ταιριάζει καλύτερα με τα κριτήρια τους αλλά και με τα χρήματα που έχουν να διαθέσουν. Οι πάμπολλες IaaS υπηρεσίες σε διαφορετικές τιμές και η έλλειψη τυποποίησης των τιμολογιακών πολιτικών των παρόχων συγχέει τους χρήστες και δημιουργεί πολλά προβλήματα στην λήψη αποφάσεων. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η τρέχουσα διατριβή ορίζει τις IaaS υπηρεσίες αξιοποιώντας λειτουργικά και μη λειτουργικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον εξετάζει, μελετά και προτείνει μοντέλα τιμολόγησης, βασισμένα σε γνωστές οικονομικές και στατιστικές μεθόδους. Εξετάζεται και μελετάται η άποψη του χρήστη αλλά και του παρόχου, αναδεικνύοντας τα προτεινόμενα μοντέλα τιμολόγησης της διατριβής τα οποία βασίζονται στα Ηδονικά Μοντέλα(Hedonic Methods), στη μέθοδο PairWise, στην Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων (Data Envelopment Analysis) και στα Μοντέλα Δομικών Εξισώσεων (Structural Equation Model)
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Cloud computing is one of the technologies that has met exponential growth and despite the fact that it has matured and has entered its second decade, there is still an increasing interest in cloud industry. PaaS, IaaS and SaaS models compose cloud environment and have met vigorous growth. More accurately, the IaaS model records the highest rates of growth and the number of providers that offer IaaS services is constantly increasing. Popular companies, such as Amazon and Microsoft, have already entered the cloud market and have established themselves as regulators in the market of cloud infrastructure. Additionally, IaaS services are turning to be a fundamental financial saver for businesses that wish to enjoy higher computational speeds and efficiency for less money and energy. As a result, an increasing number of organizations are moving their businesses to cloud environment for increased availability and scalability at lower costs. Pricing a product is one of the most important deci ...
Cloud computing is one of the technologies that has met exponential growth and despite the fact that it has matured and has entered its second decade, there is still an increasing interest in cloud industry. PaaS, IaaS and SaaS models compose cloud environment and have met vigorous growth. More accurately, the IaaS model records the highest rates of growth and the number of providers that offer IaaS services is constantly increasing. Popular companies, such as Amazon and Microsoft, have already entered the cloud market and have established themselves as regulators in the market of cloud infrastructure. Additionally, IaaS services are turning to be a fundamental financial saver for businesses that wish to enjoy higher computational speeds and efficiency for less money and energy. As a result, an increasing number of organizations are moving their businesses to cloud environment for increased availability and scalability at lower costs. Pricing a product is one of the most important decisions an organization makes. Price is a critical factor for both providers and users, since it influences the customer behavior, the loyalty to a provider and the provider’s success. In addition, pricing schemes can be well-established tools for investments and guarantee that market-drive objective can be achieved. However, the pricing policies for IaaS services are complicated, which makes purchasing decision for users difficult. There is an essential differentiation among the providers when it comes to pricing process and there are no standards for the pricing policy. Therefore, it is difficult for users to understand each pricing policy, to compare and evaluate the price of an IaaS solution among a number of different offerings. Given the essential role of pricing in the cloud computing industry, the current thesis describes IaaS services by defining and quantifying the functional and non-functional cloud attributes. It develops different approaches to price optimization and approaches the pricing of IaaS services by proposing well defined pricing models. The proposed pricing models adopt popular economic methods such as Hedonic Model, Structural Equation Model, PairWise Comparison framework and Data Envelopment Analysis. Both providers’ and users’ aspect is examined and the different aspects of pricing are highlighted. In cloud market the competition is fierce, thus the results of the thesis can be a powerful tool for providers to improve their services that do not keep up with users’ priorities, understand what end users’ value and take their preferences into consideration, expecting profitability improvement.
περισσότερα