Περίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η μέτρηση της σχετικής αποδοτικότητας και της μεταβολής της παραγωγικότητας, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας κατά τα έτη 2012 - 2016. Στόχος της είναι η αξιολόγηση του συστήματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Ελλάδας ως προς την σχετική αποδοτικότητα και την μεταβολή της παραγωγικότητας τους. Επιπροσθέτως εκτιμά την επίδραση των περιβαλλοντικών μεταβλητών στις τιμές της αποδοτικότητας. Η μέτρηση γίνεται με τις μεθόδους Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων [Data Envelopment Analysis (D.E.A.)], Μέθοδος Ελαχίστων Τετραγώνων [Ordinary Least Square (O.L.S.)], Tobit και Malmquist, και με προσανατολισμό τόσο ως προς τις εισροές όσο και ως προς τις εκροές. Ειδικότερα, αξιολογούνται πενήντα Ο.Τ.Α. για τα έτη 2012 - 2016 με τρεις εισροές (συνολικές ετήσιες δαπάνες ανά κάτοικο, συνολικός αριθμός των εργαζομένων ανά κάτοικο, και αριθμός των οχημάτων ανά κάτοικο) και τέσσερις εκροές (αριθμός ...
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η μέτρηση της σχετικής αποδοτικότητας και της μεταβολής της παραγωγικότητας, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας κατά τα έτη 2012 - 2016. Στόχος της είναι η αξιολόγηση του συστήματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Ελλάδας ως προς την σχετική αποδοτικότητα και την μεταβολή της παραγωγικότητας τους. Επιπροσθέτως εκτιμά την επίδραση των περιβαλλοντικών μεταβλητών στις τιμές της αποδοτικότητας. Η μέτρηση γίνεται με τις μεθόδους Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων [Data Envelopment Analysis (D.E.A.)], Μέθοδος Ελαχίστων Τετραγώνων [Ordinary Least Square (O.L.S.)], Tobit και Malmquist, και με προσανατολισμό τόσο ως προς τις εισροές όσο και ως προς τις εκροές. Ειδικότερα, αξιολογούνται πενήντα Ο.Τ.Α. για τα έτη 2012 - 2016 με τρεις εισροές (συνολικές ετήσιες δαπάνες ανά κάτοικο, συνολικός αριθμός των εργαζομένων ανά κάτοικο, και αριθμός των οχημάτων ανά κάτοικο) και τέσσερις εκροές (αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών ανά κάτοικο σε δομές προσχολικής/ πρωτοβάθμιας / δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Δήμων, συνολική ποσότητα των σύμμεικτων απορριμμάτων ανά κάτοικο, που οδηγούνται προς υγειονομική ταφή (Χ.Υ.Τ.Α.) ή προς ανεξέλεγκτη διάθεση (Χ.Α.Δ.Α.), αριθμός των σχολικών δομών της προσχολικής/ πρωτοβάθμιας / δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά κάτοικο και αριθμός των ωφελούμενων δημοτών από προνοιακά επιδόματα ανά κάτοικο). Ο σκοπός της εν λόγω διατριβής είναι να διερευνήσει τα ερωτήματα που τίθενται παρακάτω: I. Είναι η μέτρηση της σχετικής αποδοτικότητας και της μεταβολής της παραγωγικότητας των δήμων στις δύο Περιφέρειες (Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας) ιδιαίτερα σημαντική για την περίοδο 2012-2016; Είναι η επίδοση των ελληνικών δήμων γύρω από το μέσο επίπεδο των επιδόσεων άλλων χωρών και ιδιαίτερα εκείνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης; II.Οι επιδόσεις των δήμων βελτιώθηκαν κατά την περίοδο 2012-2016; III.Η αξιολόγηση των δήμων βάσει κριτηρίων αποδοτικότητας και παραγωγικότητας και ο προσδιορισμός των δήμων που αποτελούν δείκτες αναφοράς, συμβάλλουν στη χάραξη πολιτικής; IV.Είναι η μεταβολή της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας των σχετικά μεγάλων δήμων συγκριτικά υψηλότερη από εκείνη των σχετικά μικρών δήμων; V.Υπάρχουν περιβαλλοντικές μεταβλητές που επηρεάζουν την αποδοτικότητα;Από όσο γνωρίζουμε, αυτή είναι η πρώτη μελέτη που απαντά σε αυτές τις ερωτήσεις. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας σε σχέση με την αποδοτικότητα δείχνουν ότι υπάρχουν περιθώρια αύξησης της αποδοτικότητας σε αρκετούς Ο.Τ.Α. Ειδικότερα : i. Οι μέσες τιμές τεχνικής αποδοτικότητας υπό μεταβλητές και σταθερές αποδόσεις κλίμακας, η αποδοτικότητα κλίμακας και η μεταβολή της συνολικής παραγωγικότητας των δήμων είναι σύμφωνες με τα αποτελέσματα των δήμων των ευρωπαϊκών και μη χωρών. ii. Κατά τη διάρκεια των πέντε εξεταζόμενων ετών, σημειώθηκε σταδιακή βελτίωση (κατά έτος) της μέσης αποδοτικότητας και παραγωγικότητας των δήμων. iii. Οι καλύτερες επιδόσεις (αποδοτικότητα> μέση Variable Returns to Scale Efficiency (VRSTE), παραγωγικότητα> μέσηTotal Factor Productivity Change (TFPCH)) έχουν 16 από τους 50 δήμους (με προσανατολισμό στις εισροές) και 17 από τους 50 δήμους (με προσανατολισμό στις εκροές) και μπορούν να αποτελέσουν σημεία αναφοράς για τους άλλους δήμους. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να προσπαθήσουν να μάθουν από τις βέλτιστες πρακτικές για να βελτιώσουν τις δικές τους επιδόσεις. Αυτό είναι πρωταρχικό για την καλύτερη χρήση των περιορισμένων δημόσιων πόρων στο πλαίσιο της στρατηγικής κατεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη βελτιστοποίηση της χρήσης των πόρων. iv. Οι σχετικά μεγάλοι δήμοι με δημογραφικά κριτήρια έχουν συγκριτικά καλύτερες επιδόσεις κατά μέσο όρο από τους σχετικά μικρούς. v. Οι περιβαλλοντικές μεταβλητές, (η πυκνότητα του πληθυσμού και ο τύπος του δήμου, και η απόσταση από την έδρα της Περιφέρειας) ανάλογα με τη μέθοδο εκτίμησης, έχουν στατιστικά σημαντική θετική επίδραση στην αποδοτικότητα του δήμου. vi. Οι Δήμοι της Θεσσαλίας έχουν κατά μέσο όρο καλύτερες επιδόσεις από τους δήμους της Στερεάς Ελλάδας. Στην πραγματικότητα, η ανάλυση των λόγων επίτευξης χαμηλών επιπέδων αποδοτικότητας και παραγωγικότητας βοηθά στην περαιτέρω αναγνώριση της αναποτελεσματικής λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά μέτρα πολιτικής. Οι προτάσεις μας, περιελάμβαναν την αύξηση των μεγεθών των δήμων μέσω συγχωνεύσεων ή την αύξηση της εθελοντικής συνεργασίας των δήμων για να καταστούν πιο αποτελεσματικοί. Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων τόσο σε επίπεδο δήμων όσο και σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης, θα ήταν καλό να συμβάλλουν στον εξορθολογισμό εάν αξιοποιήσουν σωστά τα ευρύματα. Τα κατάλληλα μέτρα πολιτικής θα οδηγήσουν σε βελτίωση των επιδόσεων όλων των δήμων και ιδιαίτερα εκείνων με χαμηλές επιδόσεις.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this thesis is to measure the relative efficiency and productivity change of municipalities of Greece (regions of Thessaly and Central Greece), during the period 2012–2016. Its aim is to assess the Greek Local Government system's relative efficiency and productivity. In addition, it shall assess the impact of environmental variables on efficiency values. The measurement shall be carried out using the Data Analysis Analysis (D.E.A.), Least Square (O.L.S.), Tobit and Malmquist methods, both input and output oriented. In particular, fifty municipalities are evaluated for the years 2012-2013-2014-2015-2016 with three inputs (total annual expenditure per inhabitant, total number of employees per inhabitant, and number of vehicles per inhabitant) and four outputs (number of pupils per inhabitant registered in pre-primary/secondary education structures of municipalities, total amount of mixed waste per inhabitant, taken for landfill or uncontrolled disposal, number of pre-prima ...
The purpose of this thesis is to measure the relative efficiency and productivity change of municipalities of Greece (regions of Thessaly and Central Greece), during the period 2012–2016. Its aim is to assess the Greek Local Government system's relative efficiency and productivity. In addition, it shall assess the impact of environmental variables on efficiency values. The measurement shall be carried out using the Data Analysis Analysis (D.E.A.), Least Square (O.L.S.), Tobit and Malmquist methods, both input and output oriented. In particular, fifty municipalities are evaluated for the years 2012-2013-2014-2015-2016 with three inputs (total annual expenditure per inhabitant, total number of employees per inhabitant, and number of vehicles per inhabitant) and four outputs (number of pupils per inhabitant registered in pre-primary/secondary education structures of municipalities, total amount of mixed waste per inhabitant, taken for landfill or uncontrolled disposal, number of pre-primary/primary/secondary education school structures per inhabitant and number of beneficiaries per inhabitant). The purpose of this task is manifold: I. Is the measurement of relative efficiency and productivity change of municipalities in the two representative regions (Thessaly and Central Greece) particularly important, over the period 2012-2016? Is the performance of Greek municipalities around the average level of the performance of other countries and especially those of the European Union? II. Have the municipalities΄ performance improved over the period 2012-2016? III.Does the evaluation of municipalities on the basis of efficiency and productivity criteria and the identification of municipalities constituting benchmarks, contribute to policy formulation? IV. Are the efficiency and productivity change, of the relatively large municipalities, comparatively higher than those of the relatively small municipalities? V. Are there environmental variables that affect performance? To the best of our knowledge, this is the first study which answers to these questions. From empirical analysis and discussion, the following key conclusions are drawn: i. The average values of technical efficiency under variable and constant returns to scale, scale efficiency and total factor productivity change of the municipalities are in line with the results of European and non- European countries. ii. Over the five years considered, there was a gradual improvement (year by year) of the average efficiency and productivity of the municipalities. iii. The best performance (efficiency> mean VRSTE, productivity> mean TFPCH) have 16 out of 50 municipalities (input-oriented) and 17 out of 50 (output-oriented) municipalities, and can be benchmarks for the other municipalities. The rest of them should try to learn from best practices in order to improve their own performance. That is paramount for a better use of scarce public resources in the context of the European Union's strategic direction to optimize resource use. iv.Relatively large municipalities with population criteria have comparatively better performances on average than relatively small onesv. The environmental variables, population density and type of municipality, have statistically significant positive effect on the municipality efficiency score. vi. Municipalities of Thessaly have on average better performance than municipalities of Central Greece. In fact, analyzing the reasons for achieving low levels of efficiency and productivity helps to further recognize the ineffective behavior of Local Government and can support effective policy measures. Our proposals included increasing the size of municipalities through mergers or increasing the voluntary co-operation of municipalities to make them more effective. Decision makers at both municipal and central government level must recognize the importance of the findings. Appropriate policy measures will lead to an improvement in the performance of all municipalities, particularly those with low performance.
περισσότερα