Στρατηγικές εκμάθησης της ξένης γλώσσας: η άμεση και ενσωματωμένη διδασκαλία στο πλαίσιο εφαρμογής ενός παρεμβατικού προγράμματος καλλιέργειας στρατηγικής εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας σε μαθητές δευτέρας τάξης λυκείου

Περίληψη

Βασικός σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος παρέμβασης που στηρίζεται στην εφαρμογή της άμεσης και ενσωματωμένης διδασκαλίας στρατηγικών σε μαθητές της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου στο πλαίσιο της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας. Επίσης διερευνάται η επίδραση που ασκούν παράγοντες όπως το φύλο, το επίπεδο γλωσσομάθειας και τα κίνητρα μάθησης στο στρατηγικό προφίλ των συγκεκριμένων μαθητών πριν και μετά την παρέμβαση.Το τρίμηνο πρόγραμμα διάρκειας δεκαέξι ωρών πραγματοποιήθηκε σε δύο Γενικά Λύκεια της Αλεξανδρούπολης και ειδικότερα σε δείγμα εκατόν ενενήντα τριών (193) μαθητών οι οποίοι φοιτούσαν στη Β΄ τάξη. Η έρευνα ακολούθησε το σχεδιασμό του οιονεί πειραματικού σχεδίου με μία πειραματική ομάδα ενενήντα επτά (97) μαθητών και μία ομάδα ελέγχου ενενήντα έξι (96) μαθητών πριν και μετά την παρέμβαση. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε μόνο με τους μαθητές της πειραματικής ομάδας, ενώ αντίθετα οι μαθητές της ομάδας ελέγχου διδάχθηκαν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Much of the research in the field of language learning strategies (LLS) is underpinned by the belief that these strategies are teachable and that learners can benefit from strategy-based instruction (SBI) so that they can manage their learning more effectively (Cohen & Macaro 2007, Psaltou-Joycey 2010, Oxford 2011).The aim of the present study is twofold: first of all to assess the effectiveness of an intervention program based on the application of explicit and integrated strategy instruction. Secondly, to investigate the influence of three learner variables, gender, proficiency level and motivation on learners’ strategy use. The research sample consisted of 193 second-year Lykeio students, who attended English as a foreign language at school and were all taught the same B2 level coursebook. The experimental group (n=97) followed a specially designed program based on explicit strategy instruction, which was integrated in the foreign language curriculum and involved the development of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47083
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47083
ND
47083
Εναλλακτικός τίτλος
Foreign language learning strategies: explicit and intergrated strategy instruction within the framework of an intervention program to second-year lykeio students attending English as a foreign language
Συγγραφέας
Σαραφιανού, Άννα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γαβριηλίδου Ζωή
Καμπάκη-Βουγιουκλή Πηνελόπη
Κορρέ Ειρήνη
Ψάλτου-Τζόιση Αγγελική
Χατζησαββίδης Σωφρρόνιος
Ευθυμίου Αγγελική
Μάρκος Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Στρατηγικές μάθησης; Άμεση διδασκαλία στρατηγικών; Ενσωματωμένη διδασκαλία στρατηγικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.