Σχεδιασμός και αξιολόγηση ενός προγράμματος τοπιακής εκπαίδευσης για παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται τον σχεδιασμό, την πιλοτική εφαρμογή και την αξιολόγηση ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος τοπιακής εκπαίδευσης για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, στην Ελλάδα. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παρουσιάζει ελλείψεις όσον αφορά την εκπαίδευση σε θέματα του τοπίου, αλλά και γενικότερα η Ελλάδα είναι μια χώρα όπου η κατάρτιση, η ευαισθητοποίηση και γενικά η συνείδηση αναφορικά με θέματα ορθολογικής διαχείρισης και προστασίας του τοπίου παρουσιάζει ανεπάρκειες. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τοπιακής εκπαίδευσης, σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως οι ιδιαιτερότητες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και του ελληνικού τοπίου, η σχέση των ανθρώπων στην Ελλάδα με το τοπίο, κ.α. Απευθύνεται σε τρεις ηλικιακές ομάδες: νηπιαγωγείο, πρώτη και έκτη τάξη δημοτικού σχολείου και εφαρμόστηκε σε έναν επαρκή αριθμό νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, στην πρώτη και στην έκτη τάξη, σε διάφορες περιοχές της χώρας. Οι περιοχές έρευ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis relates to the design, the pilot empirical implementation and the evaluation of a comprehensive landscape awareness project, aimed at preschool and primary school children, in Greece. The Greek education system is deficient in terms of landscape education, but also Greece is in general a country where landscape awareness regarding sustainable landscape management and protection are inadequate. The landscape awareness project was designed taking into account several factors suchas the particularities of the Greek education system, the Greek landscape’ s characteristics, the Greek people’s relationship with the landscape, etc. It is aimed to be implemented inchildren of the three age groups: kindergarten, first- and sixth- grade of the elementary school. Also, it was applied to a sufficient number of kindergartens and elementary schools, in different regions around the country. The research areas were selected on the basis of their socio-spatial differences, reflected ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46783
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46783
ND
46783
Εναλλακτικός τίτλος
Design and evaluation of a landscape educational project for preschool and primary-school children
Συγγραφέας
Σιαμά, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Γεωγραφίας
Εξεταστική επιτροπή
Τερκενλή Θεανώ
Κλωνάρη Αικατερίνη
Ρόκκα Αγγελική
Ιωσηφίδης Θεόδωρος
Νταραντούμης Αθανάσιος
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος
Γαλάνη Αποστολία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Τοπίο; Τοπιακή εκπαίδευση; Ευαισθητοποίηση για το τοπίο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
3, ix, 632 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)