Αεροδυναμική και υδροδυναμική μοντελοποίηση ιστιοπλοϊκών σκαφών για διερεύνηση κατευθυντικής ευστάθειας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή έχει ως αντικείμενο τη μαθηματική μοντελοποίηση της δυναμικής συμπεριφοράς ιστιοπλοϊκών σκαφών υπό διέγερση ανέμου και κυμάτων. Στόχος της είναι η ανάπτυξη δυνατότητας μελέτης της κατευθυντικής ευστάθειας των ιστιοπλοϊκών σκαφών και ειδικά η πρόβλεψη φαινομένων αστάθειας που επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους αυτή. Αναπτύχθηκαν υπολογιστικές τεχνικές για τις δυνάμεις που επιδρούν στα ιστία και στη γάστρα, οι οποίες ενσωματώθηκαν σε μία γενικότερη σπονδυλωτή μορφή μαθηματικού μοντέλου. Αναζητήθηκαν αριθμητικές μέθοδοι που επέτρεπαν ταχεία υπολογιστική επεξεργασία ώστε να καθίσταται εφικτή η διεξαγωγή μεγάλης κλίμακας υπολογισμών στο πεδίο του χρόνου. Η ορθότητα των μεθόδων επιβεβαιώθηκε μέσω σύγκρισης με διαθέσιμα πειραματικά ή υπολογιστικά δεδομένα της βιβλιογραφίας σε επίπεδο επί μέρους συνιστωσών του ολοκληρωμένου μοντέλου.Οι μεθοδολογίες για την μοντελοποίηση της ιστιοφορίας διακρίνονται με βάση την κατάσταση πλεύσης. Για πλεύση προς την κατεύθυνση του ανέμου, η υπόθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis is described the development of an integrated mathematical model for the study of sailing yacht dynamic behaviour in wind and waves. An aerodynamics sub-model, referring to the calculation of the forces acting on the sails, and a hydrodynamics one, for the forces on the hull, are combined within a modular vessel-kinematic structure. Depending on the nature of the individual forces, potential or viscous flow computational procedures are adopted. The model is intended for systematic time-domain investigations of course-keeping capability. The motivation is to fill a gap in the field since the literature on the manoeuvring and course-keeping qualities of sailing yachts is rather scarce. The adopted modelling approach is as much as possible physics-based, without impairing nonetheless the primary objective, which is, to make available an integrated model that can be effectively utilized for large scale time-domain, or similar, investigations. As a matter of fact, effective c ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46453
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46453
ND
46453
Εναλλακτικός τίτλος
Aerodynamic and hydrodynamic modelling of sailing yachts for course-keeping investigations
Συγγραφέας
Αγγέλου, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών
Εξεταστική επιτροπή
Σπύρου Κωνσταντίνος
Γρηγορόπουλος Γρηγόριος
Πολίτης Γεράσιμος
Βουτσινάς Σπυρίδων
Ζαραφωνίτης Γεώργιος
Μπελιμπασάκης Κωνσταντίνος
Τζαμπίρας Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Αεροδυναμική μοντελοποίηση; Υδροδυναμική μοντελοποίηση; Μαθηματική μοντελοποίηση; Ιστιοπλοϊκά σκάφη; Κατευθυντική ευστάθεια; Μετωπικοί και ακολουθούντες κυματισμοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
6, xiv, 227 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)