Διδασκαλία ενεργειακών εννοιών σε σύνθετα τεχνολογικά συστήματα: η περίπτωση του αυτοκινήτου

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση μιας διδακτικής ακολουθίας για την εισαγωγή ενεργειακών εννοιών μέσω μελέτης ενός σύνθετου τεχνολογικού συστήματος (του αυτοκινήτου), στα πλαίσια της καινοτομικής και εποικοδομητικής αντίληψης για το αναλυτικό πρόγραμμα Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών. Πρόκειται για έρευνα εφικτότητας η οποία διενεργείται σε τρία επίπεδα: της ανάλυσης, του σχεδιασμού και της εφαρμογής/αξιολόγησης. Το επίπεδο ανάλυσης περιλαμβάνει (α) την επιστημολογική ανάλυση που αφορά βασικές ενεργειακές έννοιες αλλά και γνώση αναφοράς μηχανικού που αφορά σε διάφορους ενεργειακούς τύπους αυτοκινήτων, (β) την ανάλυση των νοητικών παραστάσεων των μαθητών για την ενέργεια αλλά και για την τεχνολογία λειτουργίας σύνθετων συστημάτων και (γ) την ανάλυση των απαιτήσεων της καινοτομικής και εποικοδομητικής αντίληψης για το αναλυτικό πρόγραμμα Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Το επίπεδο σχεδιασμού περιλαμβάνει την διατύπωση των διδακτικών στόχων και την δι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is the design and evaluation of a teaching intervention for the introduction of energy concepts through the study of a complex technological system (the car), within the framework of the innovative and constructive conception for Technology and Physical Sciences curriculum.It is a feasibility study carried out at three levels: analysis, design and implementation / evaluation. The level of analysis includes (a) the epistemological analysis of basic energy concepts, as well as the engineering knowledge of different types of car, (b) the analysis of students' perceptions for energy as well as for the operation of complex systems and (c) the analysis of the requirements of the innovative and constructive conception for the Natural Sciences and Technology curriculum.The design level includes the formulation of the teaching objectives and shaping the content of the teaching sequence. The structural features of the sequence are (a) the cultural choice of introduc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45765
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45765
ND
45765
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching energy concepts in complex technological systems: the case of the car
Συγγραφέας
Σταυρόπουλος, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Κολιόπουλος Δημήτριος
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Μπαγάκης Γεώργιος
Γομάτος Λεωνίδας
Εργαζάκη Μαρίντα
Κουμαράς Παναγιώτης
Μούρτζης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ενέργεια; Σύνθετο τεχνολογικό σύστημα; Αυτοκίνητα; Περιβαλλοντικές επιπτώσεις; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
196 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)