Περίληψη
Η παρούσα εργασία, ακολουθώντας το φεμινιστικό παράδειγμα, φιλοδοξεί να φέρει στο φως διάφορες πτυχές της ζωής των ηγετικών στελεχών της Πρωτοβάθμιας Εκπαιδεύσεως όπως: πρώιμα σεξιστικά βιώματα και ο τρόπος διαπαιδαγωγήσεώς τους ως παιδιά με βάση το φύλο, κίνητρα κι αντικίνητρα που οδηγούν μία γυναίκα στη διεκδίκηση ή όχι μιας ηγετικής θέσεως, τις σχέσεις που έχουν θεμελιώσει με τον σύζυγο και τα παιδιά και τη στήριξη ή όχι που αντλούν από αυτούς, τις αντιλήψεις τους γύρω από το φύλο τους, τους παράγοντες που το επιβαρύνουν και τα κοινωνικά απελευθερωτικά κινήματα όπως ο φεμινισμός, τις σχέσεις που έχουν χτίσει με τους/τις συναδέλφους τους, του/τις υφισταμένους, την τοπική κοινωνία και την αποδοχή ή αμφισβήτηση που εισπράττουν από αυτούς, την ενημέρωσή τους γύρω από θέματα νομοθεσίας κι εκπαιδευτικής πολιτικής, τη πολιτική που εφαρμόζουν τώρα οι ίδιες ως ηγέτιδες αλλά και μηνύματα που θα ήθελαν να στείλουν προς τα έξω γύρω από θέματα που τις απασχολούν. Όλα αυτά ανέκυψαν μέσα από ημιδο ...
Η παρούσα εργασία, ακολουθώντας το φεμινιστικό παράδειγμα, φιλοδοξεί να φέρει στο φως διάφορες πτυχές της ζωής των ηγετικών στελεχών της Πρωτοβάθμιας Εκπαιδεύσεως όπως: πρώιμα σεξιστικά βιώματα και ο τρόπος διαπαιδαγωγήσεώς τους ως παιδιά με βάση το φύλο, κίνητρα κι αντικίνητρα που οδηγούν μία γυναίκα στη διεκδίκηση ή όχι μιας ηγετικής θέσεως, τις σχέσεις που έχουν θεμελιώσει με τον σύζυγο και τα παιδιά και τη στήριξη ή όχι που αντλούν από αυτούς, τις αντιλήψεις τους γύρω από το φύλο τους, τους παράγοντες που το επιβαρύνουν και τα κοινωνικά απελευθερωτικά κινήματα όπως ο φεμινισμός, τις σχέσεις που έχουν χτίσει με τους/τις συναδέλφους τους, του/τις υφισταμένους, την τοπική κοινωνία και την αποδοχή ή αμφισβήτηση που εισπράττουν από αυτούς, την ενημέρωσή τους γύρω από θέματα νομοθεσίας κι εκπαιδευτικής πολιτικής, τη πολιτική που εφαρμόζουν τώρα οι ίδιες ως ηγέτιδες αλλά και μηνύματα που θα ήθελαν να στείλουν προς τα έξω γύρω από θέματα που τις απασχολούν. Όλα αυτά ανέκυψαν μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις που λάβαμε τόσο από στελέχη της κατωτέρας όσο και της ανωτέρας ηγεσίας με απογραφή που διεξήχθη από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως και τον Μάρτιο του 2016 σε όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη που συνιστά το 10,7% της ελληνικής επικρατείας και περιλαμβάνει το 5,7% του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδος. Είναι η μοναδική τέτοια έρευνα που έχει παρατηρηθεί με τέτοιο εύρος και στην οποία καταγράφονται απόψεις ανωτέρων στελεχών σε φλέγοντα θέματα όπως το θέμα της σεξουαλικής παρενοχλήσεως, αντίθετα με όσα υποστηρίζει η διεθνής βιβλιογραφία (Linda Skrla, Pedro Reyes, James Joseph Scheurich, 2000:2, και Chase, 1995), ότι οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις δε μιλούν για τέτοια ζητήματα. Η ανάλυση λόγου ως μέθοδος αναλύσεως δεδομένων μας βοηθάει με τον πλούτο πληροφοριών που μας παρέχει να αναλύσουμε τα κοινωνικά δεδομένα σε πολλές διαδοχικές φάσεις της έρευνας, τον τρόπο βιώσεως εμπειριών από τα υποκείμενα και να οδηγηθούμε όλες εξ ημών σε αναστοχασμό κι αυτοσυνείδηση, ενώ η μέθοδος path analysis που εκφράζει μονόδρομες σχέσεις με την επέμβαση συγκεκριμένων παραγόντων σε καθένα από τα στάδια της αρχικής υποθέσεως, μας επιτρέπει να αναμένουμε ντετερμινιστικά συγκεκριμένα αποτελέσματα στην άσκηση εκπαιδευτικής πολιτικής από τα στελέχη. Τα αποτελέσματα κάθε ερωτήματος αποδίδονται τόσο ποσοτικά (με γραφήματα) όσο και ποιοτικά, παρέχοντας πλήθος ενδιαφερουσών απαντήσεων και διηγήσεων περιστατικών που τεκμηριώνουν τη θέση εκάστου υποκειμένου, ενώ τόσο κατά τη διάρκεια επεξεργασίας των ερωτημάτων όσο και στο τέλος κάθε ενότητος συνοψίζονται τα συμπεράσματα που εξάγονται από αυτήν. Πάντως, το απόσταγμα αυτής της αναζητήσεως είναι ότι η Ελληνίδα δεν είναι φεμινίστρια, ακροβατεί ανάμεσα στο σύγχρονο και το παραδοσιακό μοντέλο γυναικός κι αγωνίζεται ανένταχτη αγνοώντας τις αντίξοες συνθήκες, γιατί «τον φεμινισμό τον κάνουμε εμείς».
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study, following the feminist theory, aspires to bring into light different aspects of the leaders’ life in the sector of Primary Education. These aspects concern prime sexist experiences and the way they were brought up according to their sex, motives and anti-motives that encourage or discourage a woman to claim a high position, the bonds they have established with their husband and children and whether they are supported by them or not, their perceptions about their sex, the factors that burden it and liberating movements like feminism, the relations they have built with their colleagues, their subordinates and local society and the acceptance or doubt they receive, whether they are in the know about questions that deal with legislation and educational policy or not, the policy they apply now that they are leaders themselves and even messages they would like to pass through the interview about concerns that preoccupy them. All information arose from semi-structured inter ...
The present study, following the feminist theory, aspires to bring into light different aspects of the leaders’ life in the sector of Primary Education. These aspects concern prime sexist experiences and the way they were brought up according to their sex, motives and anti-motives that encourage or discourage a woman to claim a high position, the bonds they have established with their husband and children and whether they are supported by them or not, their perceptions about their sex, the factors that burden it and liberating movements like feminism, the relations they have built with their colleagues, their subordinates and local society and the acceptance or doubt they receive, whether they are in the know about questions that deal with legislation and educational policy or not, the policy they apply now that they are leaders themselves and even messages they would like to pass through the interview about concerns that preoccupy them. All information arose from semi-structured interviews was taken both from high rank leadership and from low rank leadership in terms of a census we carried out from September of 2015 to March of 2016 throughout the region of Eastern Macedonia and Thrace that consists 10,7% of the national territory and includes 5,7% of the total population of Greece. For all we know, this is the unique research of this kind that covers such an extended area and where high rank leadership members don’t hesitate to confide in us facts on burning issues like sexual harassment, contrary to what international bibliograghy supports (Linda Skrla, Pedro Reyes, James Joseph Scheurich, 2000:2, και Chase, 1995) that women in leading positions never proceed to confessions on such questions. The discourse analysis, as a method to examine data, provides us with a precious treasure of information to analyse social data, helps us understand how the subjects interpret personal experiences and leads us in different stages of the research to speculation and self- consciousness, while the method path analysis that expresses one -way relations leads us determinately to expect specific conclusions regarding the application of educational policy by the leading members, with the intervention of specific factors in every single stage of the initial hypothesis. The results from the procession of every question are given both quantitively (with graphs) and qualitively, providing a number of interesting answers and narrations of incidents that testify every subject’s point of view, while at the same moment the conclusions are exposed not only throughout the data procession but also in the end of every unit. In any case, the essence of this quest is that Greek woman is not a feminist, strikes a balance between the modern and traditional model of woman and struggles non-aligned disregarding the harsh conditions, because “it’s we who make feminism”.
περισσότερα