Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται θέματα και προβλήματα διαχείρισης πληροφοριών που προκύπτουν εντός των Διαδικτυακών Κοινωνικών Δικτύων (Online Social Networks), καθώς και θέματα συλλογικής ευφυΐας προς την κατεύθυνση της αυτοματοποιημένης αναπαράστασης γνώσης. Σε αυτό το πλαίσιο ακολουθούνται τρεις ερευνητικές κατευθύνσεις συγκεκριμένα: i) η έννοια της επιρροής στα κοινωνικά δίκτυα και η ανεύρεση οντοτήτων σε αυτά με μεγάλη επιρροή, ii) το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες και ο ρόλος της σημασιολογίας στην ανάλυση των κοινωνικών δικτύων, και iii) η ποιοτική αξιολόγηση του διαχεόμενου περιεχομένου. Παρουσιάζουμε αποτελεσματικές και κλιμακώσιμες μεθόδους, εστιασμένες σε συγκεκριμένα προβλήματα των προαναφερθεισών κατευθύνσεων, με τελικό σκοπό να προταθούν νέες μέθοδοι στην αιχμή της έρευνας. Στην πρώτη ερευνητική κατεύθυνση, μελετάμε πώς μπορούμε να μετρήσουμε την κοινωνική επιρροή και ποια είναι τα πεδία εφαρμογής της. Για το σκοπό αυτό, δημιουργήσαμε μια δημο ...
Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται θέματα και προβλήματα διαχείρισης πληροφοριών που προκύπτουν εντός των Διαδικτυακών Κοινωνικών Δικτύων (Online Social Networks), καθώς και θέματα συλλογικής ευφυΐας προς την κατεύθυνση της αυτοματοποιημένης αναπαράστασης γνώσης. Σε αυτό το πλαίσιο ακολουθούνται τρεις ερευνητικές κατευθύνσεις συγκεκριμένα: i) η έννοια της επιρροής στα κοινωνικά δίκτυα και η ανεύρεση οντοτήτων σε αυτά με μεγάλη επιρροή, ii) το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες και ο ρόλος της σημασιολογίας στην ανάλυση των κοινωνικών δικτύων, και iii) η ποιοτική αξιολόγηση του διαχεόμενου περιεχομένου. Παρουσιάζουμε αποτελεσματικές και κλιμακώσιμες μεθόδους, εστιασμένες σε συγκεκριμένα προβλήματα των προαναφερθεισών κατευθύνσεων, με τελικό σκοπό να προταθούν νέες μέθοδοι στην αιχμή της έρευνας. Στην πρώτη ερευνητική κατεύθυνση, μελετάμε πώς μπορούμε να μετρήσουμε την κοινωνική επιρροή και ποια είναι τα πεδία εφαρμογής της. Για το σκοπό αυτό, δημιουργήσαμε μια δημοσίως διαθέσιμη υπηρεσία με στόχο τον υπολογισμό και την κατάταξη της επιρροής και της επίδρασης λογαριασμών στο Twitter. Αυτή η υπηρεσία ενσωματώνει θεωρητικές πτυχές της μέτρησης επιρροής οι οποίες απορρέουν από κοινωνικές λειτουργίες που αξιολογούν i) την κοινωνική δραστηριότητα ενός λογαριασμού στο Twitter (π.χ. tweets, re-tweets, απαντήσεις), ii) την κοινωνική δημοτικότητα (π.χ. ακολούθους (followers), ακολουθούμενους (following)), και iii) τον αντίκτυπο στο κοινωνικό δίκτυο (π.χ. διάχυση περιεχομένου, κοινωνική αναγνώριση ). Στη δεύτερη ερευνητική κατεύθυνση, διερευνάται ο ρόλος της σημασιολογίας στα Διαδικτυακά Κοινωνικά Δίκτυα και η υιοθέτηση τεχνολογιών Σημασιολογικού Ιστού οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανίχνευση παρόμοιων χρηστών καθώς και θέματα εξατομίκευσης χρήστη (π.χ. ενδιαφέροντα και προτάσεις ). Υπό αυτό το πρίσμα, ορίζουμε ένα οντολογικό σχήμα με σκοπό τη σημασιολογική αναπαράσταση των αναλυτικών στοιχείων (analytics) των κοινωνικών δικτύων, συμπεριλαμβανομένων των δομικών πτυχών των λογαριασμών Twitter, των διαχεόμενων οντοτήτων, καθώς και των κοινωνικών σχέσεων. Επιπροσθέτως, προτείνουμε μια μεθοδολογία για την ανεύρεση και πρόταση παρεμφερών λογαριασμών στο Twitter, με βάση αποκλειστικά το διαχεόμενο περιεχόμενο. Συν τοις άλλοις και με βάση τις σχέσεις ομοιότητας, παρουσιάζουμε μια προσέγγιση για την αυτόματη σήμανση των λογαριασμών Twitter εκμεταλλευόμενοι πληροφορίες από το σύννεφο των «Συνδεδεμένων Ανοιχτών Δεδομένων» (Linked Open Data cloud), και συγκεκριμένα σύμφωνα με θεματικές κατηγορίες από τη γνωσιακή βάση DBpedia. Τέλος, συμβάλλουμε στο πεδίο της Επέκτασης Ερωτημάτων (Query Expansion) προτείνοντας μια αλγοριθμική προσέγγιση, η οποία επεκτείνει το ερώτημα ενός χρήστη μέσω της δημιουργίας ενός συνόλου προτάσεων το οποίο αποτελείται από τις πιο δημοφιλείς και ενημερωμένες οντότητες του Twitter. Τέλος, στην τρίτη ερευνητική κατεύθυνση, αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της ποιοτικής αξιολόγησης του περιεχομένου που παράγουν οι χρήστες χρησιμοποιώντας την κοινωνική επιρροή και τη σημασιολογία. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι δύο πρώτες ερευνητικές περιοχές μπορούν από κοινού με την τρίτη να παράσχουν χρήσιμες πληροφορίες, όταν θέλουμε να αναπαραστήσουμε τις δυναμικές ιδιότητες του περιεχομένου με που έχει μεγάλο αντίκτυπο καθώς και της δυναμικής του ροής.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In this thesis, we study information management issues that arise in Online Social Networks (OSNs), as well as collective intelligence issues towards automated knowledge representation. We focus on three research directions, namely i) online social influence and the discovery of its impactful entities, ii) user-generated content and the role of semantics in social analysis, and iii) qualitative assessment of viral disseminated content. We present efficient and scalable methods focused on specific problems in the addressed directions, while we aim at proposing advancements in the relevant state of the art research in the field. In particular, in the first research direction, we study how we can measure social influence and what are its application domains. To this end, we developed a service aiming at calculating and ranking the importance and influence of Twitter accounts. This service incorporates theoretical aspects of influence metrics that derive from social functions that evaluate ...
In this thesis, we study information management issues that arise in Online Social Networks (OSNs), as well as collective intelligence issues towards automated knowledge representation. We focus on three research directions, namely i) online social influence and the discovery of its impactful entities, ii) user-generated content and the role of semantics in social analysis, and iii) qualitative assessment of viral disseminated content. We present efficient and scalable methods focused on specific problems in the addressed directions, while we aim at proposing advancements in the relevant state of the art research in the field. In particular, in the first research direction, we study how we can measure social influence and what are its application domains. To this end, we developed a service aiming at calculating and ranking the importance and influence of Twitter accounts. This service incorporates theoretical aspects of influence metrics that derive from social functions that evaluate i) the activity of a Twitter account (e.g. tweets, re-tweets and replies), ii) its social degree (e.g. followers and following) and iii) its network impact (e.g. content diffusion and social acknowledgement). In the second research direction, we investigate the role of semantics in OSNs and the adoption of Semantic Web technologies which can be used for the detection of similar users, as well as user personalization issues (e.g. interests and suggestions). To this end, we define an ontological schema towards the semantification of social analytics, including structural aspects of Twitter accounts, disseminated entities and social relationships. Furthermore, we propose a methodology towards the discovery and suggestion of similar Twitter accounts, based entirely on their disseminated content. On top of that and based on the similarity relationships, we present an approach towards the automatic labeling of Twitter accounts by exploiting information from the Linked Open Data cloud; specifically according to DBpedia thematic categories. Finally, we contribute in the field of Query Expansion (QE) by proposing an algorithmic approach, which expands a user’s query through the creation of a suggestion set that consists of the most viral and up-to-date Twitter entities. Finally, in the third research direction, we tackle the problem of qualitative assessment of user-generated content by utilizing social influence and semantics. We conclude that the first two research areas along with the later can jointly provide useful insights, when we want to model dynamic properties of influential content and its flow dynamics.
περισσότερα