Περίληψη
Εισαγωγή: Μια από τις πιο κοινές αιτίες θανάτου παγκοσμίως αποτελεί η αιφνίδια καρδιακή ανακοπή. Η άμεση και ορθή αντιμετώπισή της μέσα σε μερικά λεπτά αυξάνει το προσδόκιμο επιβίωσης των θυμάτων. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να υπάρξει μαζική εκπαίδευση τόσο των επαγγελματιών υγείας όσο και των πολιτών. Η αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και η μαζική πρόσβαση πολιτών σε αυτήν μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα τη γρήγορη, οικονομική και αξιόπιστη εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων με τη χρήση των νέων τεχνολογιων.Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι η δημιουργία του κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού (authoring tool) για την Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας και πολιτών στην Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση. Παράλληλα στοχεύει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος, με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων για την αντικειμενική μέτρηση των δεδομένων, καθώς και στη μελέτη κόστους - αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας συγ ...
Εισαγωγή: Μια από τις πιο κοινές αιτίες θανάτου παγκοσμίως αποτελεί η αιφνίδια καρδιακή ανακοπή. Η άμεση και ορθή αντιμετώπισή της μέσα σε μερικά λεπτά αυξάνει το προσδόκιμο επιβίωσης των θυμάτων. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να υπάρξει μαζική εκπαίδευση τόσο των επαγγελματιών υγείας όσο και των πολιτών. Η αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και η μαζική πρόσβαση πολιτών σε αυτήν μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα τη γρήγορη, οικονομική και αξιόπιστη εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων με τη χρήση των νέων τεχνολογιων.Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι η δημιουργία του κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού (authoring tool) για την Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας και πολιτών στην Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση. Παράλληλα στοχεύει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος, με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων για την αντικειμενική μέτρηση των δεδομένων, καθώς και στη μελέτη κόστους - αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας συγκρίνοντας δύο εκπαιδευτικές μεθόδους, την Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση με την κλασική παραδοσιακή εκπαίδευση.Υλικό και Μέθοδος: Στην παρούσα έρευνα μελετώνται δύο ομάδες εκπαιδευομένων (ομάδα ελέγχου και ομάδα στόχου). Η ομάδα ελέγχου εκπαιδεύτηκε δια ζώσης, ενώ η ομάδα στόχου με τη μέθοδο της Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Στην Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση χρησιμοποιήθηκε κατάλληλη εκπαιδευτική εφαρμογή, η οποία σχεδιάστηκε αποτελεσματικά για την εκπαίδευση των χρηστών. Τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας καταγράφηκαν τόσο σε επίπεδο θεωρητικών γνώσεων με την απάντηση ερωτηματολογίου 20 ερωτημάτων πολλαπλής επιλογής όσο και σε επίπεδο δεξιοτήτων με την καταγραφή τους από ειδικό πρόπλασμα με τη χρήση λογισμικού καταγραφής. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση στατιστικού πακέτου επεξεργασίας. Επίσης κοστολογήθηκαν και οι δυο εκπαιδευτικές μέθοδοι και στη συνέχεια έγινε σύγκριση του κόστους και της εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας της καθεμιάς από αυτές.Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα δεξιοτήτων όπως αυτά καταγράφηκαν από το λογισμικό του προπλάσματος είναι παρόμοια και δεν υπάρχει στατιστική διαφορά. Όσον αφορά το επίπεδο των θεωρητικών γνώσεων οι εκπαιδευόμενοι με τη μέθοδο της Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευσης έχουν καλύτερα αποτελέσματα (Δια Ζώσης 74,3%, e-Learning: 95,2%, P<0,001). Σύμφωνα με τον δείκτη Κόστους -Αποτελεσματικότητας ICER Interdental Cost-Effectiveness Ratio) για το θεωρητικό επίπεδο όσο και για το επίπεδο των δεξιοτήτων η Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευσης είναι αποτελεσματικότερη συναρτήσει του κόστους από αυτή της Δια Ζώσης Εκπαίδευσης. Συζήτηση – ΣυμπεράσματαΟι δύο εκπαιδευτικές μέθοδοι προσφέρουν παρόμοια εκπαιδευτικά αποτελέσματα τόσο σε θεωρητικό όσο και σε επίπεδο δεξιοτήτων. Το κόστος της Εξ’ Αποστάσεως εκπαίδευσης είναι σαφώς μικρότερο σε σχέση με το κόστος της Δια Ζώσης Εκπαίδευσης. Η αποτελεσματικότητα των δύο μεθόδων συναρτήσει του κόστους δείχνει ότι τόσο στο θεωρητικό όσο και στο επίπεδο δεξιοτήτων υπάρχει προβάδισμα της Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Είναι σαφές ότι προγράμματα Εξ’ Αποστάσεως εκπαίδευσης στην Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση μπορούν να καλύψουν το εκπαιδευτικό κενό από τη μια και να εκπαιδεύσουν μαζικά τόσο επαγγελματίες υγείας όσο και πολίτες περιορίζοντας το κόστος σε όλα τα επίπεδα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Introduction: One of the most common causes of death worldwide is the sudden cardiac arrest. Immediate and correct treatment, in just a few minutes, increases the life expectancy of the victims. To achieve this, there must be mass education for both healthcare professionals and citizens. The increasing use of technology in education and the massive access of citizens to it can result in rapid, economic and reliable training of the learners with the use of new technologies.Aim: The research aims to the creation of the appropriate educational material with the use of the authoring tool for Distance Learning of healthcare professionals and citizens in Cardiopulmonary Resuscitation. At the same time, it also aims to serve as an evaluation of the educational result, using the right tools for the objective measurement of the data, as well as a cost-effectiveness study of the educational process, by comparing the educational methods of Distance Learning with those of classic and traditional ...
Introduction: One of the most common causes of death worldwide is the sudden cardiac arrest. Immediate and correct treatment, in just a few minutes, increases the life expectancy of the victims. To achieve this, there must be mass education for both healthcare professionals and citizens. The increasing use of technology in education and the massive access of citizens to it can result in rapid, economic and reliable training of the learners with the use of new technologies.Aim: The research aims to the creation of the appropriate educational material with the use of the authoring tool for Distance Learning of healthcare professionals and citizens in Cardiopulmonary Resuscitation. At the same time, it also aims to serve as an evaluation of the educational result, using the right tools for the objective measurement of the data, as well as a cost-effectiveness study of the educational process, by comparing the educational methods of Distance Learning with those of classic and traditional education.Material and Method: In the context of the research two groups of learners (control group and target group) are studied. Control group was trained with the classical Live Learning method, while the target group was trained using the Distance Learning method, with a specially designed educational application. The results of the learning process were recorded both at a level of theoretical knowledge, with the participants answering to the questionnaire comprising of 20 multiple choice questions, as well as the skills level, by recording them, from a special preform, using the SPSS software. The data were analyzed using a statistical processing package while the two educational methods were monetary assessed, and compared in terms of educational cost-effectiveness.Results: The skills results, as recorded by the preform software, are similar and there is no statistical difference. Regarding the level of theoretical knowledge, learners using the Distance Learning method exhibit better results (Live Learning 74.3%, e-Learning 95,2% P<0,001). According to the incremental cost-effectiveness ratio (ICER, for both the theoretical level and the skills level, Distance Learning is a more cost-effective method, compared to Live Learning method.Discussion – ConclusionsBoth educational methods offer similar educational results in both theoretical and skill levels. Distance Learning has a clearly lower cost than the Live Learning. As far as the cost-effectiveness is concerned, at both theoretical and skills level, a predominance of Distance Learning compared to that of Live Learning is observed. Distance Learning programs in Cardiopulmonary Resuscitation can fill the educational gap, while massively educating both healthcare professionals and citizens and reducing costs at all levels.
περισσότερα