Ο Ιμπρεσιονισμός του αισθητισμού:: η αναπαράσταση (της εντύπωσης) στα νεοελληνικά αισθητιστικά έργα (τέλος 19ου-αρχή 20ου αι.)

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή επιχειρήθηκε μια διακαλλιτεχνική προσέγγιση της πεζογραφίας του νεοελληνικού Αισθητισμού με την ζωγραφική του Ιμπρεσιονισμού, όπως ο τελευταίος αναπτύχθηκε στην Ελλάδα, με την εντύπωση να αποτελεί τον άξονα εστίασης των εξειδικευμένων αυτών διακαλλιτεχνικών αναφορών. Κατά την ανάλυσή και ερμηνεία των έργων, το ερευνητικό ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στις λογοτεχνικές και καλλιτεχνικές εκείνες διεργασίες της αναπαράστασης της εντύπωσης, με μεθοδολογικούς άξονες αναφοράς στη διακαλλιτεχνική αυτή συγκριτολογική εξέταση, την εννοιολογικού τύπου προσέγγιση, τη συνθεώρηση αντιστοιχούντων καλλιτεχνικών μεγεθών στη βάση των ίδιων των παραμέτρων σύνθεσής τους, και την ιστορικότητα/ειδολογικότητα των μεγεθών αυτών. Αφετηρία στην προσέγγισή αυτή ήταν η εντύπωση ως εννοιολογική, αισθητική και καλλιτεχνική κατηγορία με δεσπόζοντα ρόλο στον Αισθητισμό και θεωρημένη μέσα από την αναλογία της με τον Ιμπρεσιονισμό. Η λειτουργία της εντύπωσης εξετάστηκε συγκριτολογικά στο πλαίσιο όσων ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis, we attempted an interdisciplinary approach between the prose of Modern Greek Literature of Aestheticism and the paintings of Impressionism, as these developed in Greece, with Impression being the major axis of interest in our comparison. In the analysis and interpretation we attempted, we focused on the literary and artistic processes of the representation of the impression, and the methodological axes of reference in this interdisciplinary comparison, were the conceptual approach, the co-examination of the literary and artistic works on the basis of their synthetic parameters, and the historical / notional nature of these works.The starting point in our approach was impression as the conceptual, aesthetic and artistic dominant in Aestheticism and viewed through its analogy with Impressionism; the function of impression was comparatively examined in the context of Aestheticism and Impressionism, and was defined according to the following scheme: impression is triggered ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44454
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44454
ND
44454
Εναλλακτικός τίτλος
The Impressionism of aestheticism.: the representation (of impression) in the modern Greek literature of aestheticism (end of 19th - early 20th century)
Συγγραφέας
Πιερή, Αγγέλα (Πατρώνυμο: Κυριάκος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Νεοελληνικής Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αγγελάτος Δημήτριος
Πιερής Μιχαήλ
Ιωακειμίδου Λητώ
Ντουνιά Χριστίνα
Παυλόπουλος Δημήτριος
Αραμπατζίδου Λένα
Αγαθός Θανάσης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Αισθητισμός; Εντύπωση; Αναπαράσταση; Ιμπρεσσιονισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
232 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)