Περίληψη
Το έργο αυτό είναι αποτέλεσμα μιας διεπιστημονικής μελέτης που έχει εμπλακεί σε θέματα όπως η αρχιτεκτονική, η αρχαιολογία, η ακουστική και η επιστήμη των υπολογιστών. Η κύρια πρόκληση ήταν να δείξουμε πώς μπορούν να συνεργαστούν οι εν λόγω κλάδοι προκειμένου να αποκτήσουν νέες πληροφορίες σχετικά με τα αρχαία κτίρια που έχουν καταστραφεί σχεδόν ολοκληρωτικά και πώς μπορούν να βελτιώσουν την αξιοποίηση αυτών των μνημείων.Υπάρχουν τρία ερευνητικά ερωτήματα. Το πρώτο είναι: τι γνωρίζουμε για την αρχιτεκτονική των ρωμαϊκών θεάτρων της Κρήτης; Όλα τα διαθέσιμα έγγραφα (αρχαία σχέδια, περιγραφές, αρχαιολογικές αναφορές, αεροφωτογραφίες, γεωφυσικές ανωμαλίες) που σχετίζονται με τα δώδεκα ρωμαϊκά θέατρα της Κρήτης έχουν εξεταστεί. Έχει ανακαλυφθεί ότι υπάρχουν πολλά κενά σχετικά με αυτά τα μνημεία, κυρίως λόγω της κακής κατάστασης διατήρησής τους, και ότι δεν υπάρχει συνολική μελέτη για τα ρωμαϊκά θέατρα της Κρήτης. Έτσι, δημιουργήθηκε το δεύτερο ερώτημα: Με ποιον τρόπο μπορούμε να αποκτήσουμ ...
Το έργο αυτό είναι αποτέλεσμα μιας διεπιστημονικής μελέτης που έχει εμπλακεί σε θέματα όπως η αρχιτεκτονική, η αρχαιολογία, η ακουστική και η επιστήμη των υπολογιστών. Η κύρια πρόκληση ήταν να δείξουμε πώς μπορούν να συνεργαστούν οι εν λόγω κλάδοι προκειμένου να αποκτήσουν νέες πληροφορίες σχετικά με τα αρχαία κτίρια που έχουν καταστραφεί σχεδόν ολοκληρωτικά και πώς μπορούν να βελτιώσουν την αξιοποίηση αυτών των μνημείων.Υπάρχουν τρία ερευνητικά ερωτήματα. Το πρώτο είναι: τι γνωρίζουμε για την αρχιτεκτονική των ρωμαϊκών θεάτρων της Κρήτης; Όλα τα διαθέσιμα έγγραφα (αρχαία σχέδια, περιγραφές, αρχαιολογικές αναφορές, αεροφωτογραφίες, γεωφυσικές ανωμαλίες) που σχετίζονται με τα δώδεκα ρωμαϊκά θέατρα της Κρήτης έχουν εξεταστεί. Έχει ανακαλυφθεί ότι υπάρχουν πολλά κενά σχετικά με αυτά τα μνημεία, κυρίως λόγω της κακής κατάστασης διατήρησής τους, και ότι δεν υπάρχει συνολική μελέτη για τα ρωμαϊκά θέατρα της Κρήτης. Έτσι, δημιουργήθηκε το δεύτερο ερώτημα: Με ποιον τρόπο μπορούμε να αποκτήσουμε πληροφορίες σχετικά με την αρχιτεκτονική των μνημείων που ελάχιστα διατηρούνται; Έχει αναπτυχθεί μια νέα μεθοδολογία που περιλαμβάνει τη χρήση τρισδιάστατων μοντέλων υποθετικής ανακατασκευής της αρχικής όψης των θεάτρων, ανάλυση 3D ορατότητας και ανάλυση εικονικής ακουστικής. Έχει αποδειχθεί ότι τα τρισδιάστατα μοντέλα είναι χρήσιμα για την πραγματοποίηση αναλύσεων και στη συνέχεια για την απόκτηση πρόσθετων πληροφοριών και ότι η ανάλυση ορατότητας 3D και η εικονική ακουστική ανάλυση μπορούν να παράγουν ενδιαφέροντα αποτελέσματα χρήσιμα για τη διατύπωση ή την επαλήθευση της υπόθεσης σχετικά με την αρχιτεκτονική των θεάτρων. Η ερμηνεία των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από την προαναφερθείσα μεθοδολογία, που εφαρμόστηκε σε επτά από τα ρωμαϊκά θέατρα της Κρήτης (Απτέρα, Χερσόνησος, Ακρόπολη Γόρτυνα, Γόρτυνα Πυθίων, Γόρτυνα Καζινίδη, Κουφονήσι και Λισσός), έφερε νέα συμπεράσματα: Η Κρήτη φαίνεται ότι έχει διατηρήσει ορισμένα χαρακτηριστικά που ανήκουν στην αρχιτεκτονική του ελληνικού θεάτρου. Στη συνέχεια, διατυπώθηκε μια νέα ερώτηση: Πώς να διαδώσετε τις πληροφορίες που λαμβάνονται μέσω της ακριβούς εξέτασης των μνημείων και πώς να αξιοποιήσετε τα ρωμαϊκά θέατρα της Κρήτης; Εξετάστηκαν δύο διαφορετικές λύσεις, μία που αφορούσε ειδικότερα τους ειδικούς και μια άλλη απευθυνόμενη στο ευρύ κοινό. Η πρώτη λύση είναι μια βάση δεδομένων ιστού που περιέχει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα ρωμαϊκά θέατρα της Κρήτης, συμπεριλαμβανομένων των ακουστικών αξιών των παραμέτρων που εξετάστηκαν. είναι δυνατό να φιλτράρετε τα αποτελέσματα ανάλογα με το όνομα των θεάτρων, με το όνομα των μελετητών που το κατέγραψαν και σύμφωνα με τα αρχιτεκτονικά δεδομένα. Η δεύτερη λύση είναι μια εφαρμογή VR για οθόνη προβολής, όπου ο χρήστης μεταφέρεται ουσιαστικά μέσα σε κάθε θέατρο. μπορεί να επιλέξει ένα κάθισμα και να ακούσει τα αουραϊστοποιημένα αρχεία σαν να παρακολουθεί μια αρχαία παράσταση και μπορεί να αλληλεπιδράσει με διάφορα εικονίδια για να έχει πληροφορίες για τα θέατρα. Αυτές οι δύο λύσεις σκοπεύουν να διευκολύνουν και να βελτιώσουν τη μελέτη των ρωμαϊκών θεάτρων και να φέρουν το ευρύ κοινό πιο κοντά στην Πολιτιστική Κληρονομιά
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This project is the result of an interdisciplinary study that has involved disciplines as architecture, archaeology, acoustics and computer science. The main challenge have been to demonstrate how these disciplines can collaborate in order to achieve new information about ancient buildings that are now almost completely destroyed, and how they can improve the valorization of these monuments.There are three research questions. The first one is: what do we know about the architecture of the Roman theatres of Crete? All the available documents (ancient plans, descriptions, archaeological reports, aerial pictures, geophysical anomalies) related to the twelve Roman theatres of Crete have been examined. It has been discovered that there are several lacunae about these monuments, above all due to their bad state of preservation, and that an overall study about the Roman theatres of Crete is missing. So, the second question has arisen: In which way we can obtain information about the architect ...
This project is the result of an interdisciplinary study that has involved disciplines as architecture, archaeology, acoustics and computer science. The main challenge have been to demonstrate how these disciplines can collaborate in order to achieve new information about ancient buildings that are now almost completely destroyed, and how they can improve the valorization of these monuments.There are three research questions. The first one is: what do we know about the architecture of the Roman theatres of Crete? All the available documents (ancient plans, descriptions, archaeological reports, aerial pictures, geophysical anomalies) related to the twelve Roman theatres of Crete have been examined. It has been discovered that there are several lacunae about these monuments, above all due to their bad state of preservation, and that an overall study about the Roman theatres of Crete is missing. So, the second question has arisen: In which way we can obtain information about the architecture of monuments that are scarcely preserved? A new methodology has been developed consisting in the use of 3D models of the hypothetical reconstructions of the original aspect of the theatres, 3D visibility analysis and virtual acoustics analysis. It has been demonstrated as 3D models are useful to carry out analyses and then to obtain additional info, and that the 3D visibility analysis and the virtual acoustics analysis can produce interesting results useful to formulate or to verify hypothesis about the architecture of the theatres. The interpretation of the results obtained from the afore mentioned methodology, applied to seven of the Roman theatres of Crete (Aptera, Hersonissos, Gortyna acropolis, Gortyna Pythion, Gortyna Kazinedes, Koufonissi and Lissos), has brought to new conclusions: the Roman theatres of Crete seem to have preserved some characteristics belonging to the architecture of the Greek theatre. Then, a new question has been formulated: How to spread the information obtained through the accurate examination of the monuments and how to valorize the Roman theatres of Crete? Two different solutions has been thought, one dedicated in particular to the specialists and another one addressed to the general public. The first solution is a web database containing all the information about the Roman theatres of Crete, including the acoustics values of the parameters examined; it is possible to filter the results according to the name of the theatres, to the name of the scholars who documented it, and according to the architectural data. The second solution is a VR application for head-mounted display, where the user is virtually transported inside each theatre; he/she can choose a seat and listen to the auralised files as if he is attending an ancient performance, and he can interact with several icons in order to have information about the theatres. These two solutions intend to facilitate and improve the study of the Roman theatres, and to bring the general public closer to Cultural Heritage
περισσότερα