Ανάλυση κατασκευών οπλισμένου σκυροδέματος υποβαλλόμενων σε ισχυρές ανακυκλιζόμενες φορτίσεις με ομαλά κατασταστικά προσομοιώματα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Recent advances in the field of computation technology and increased requirements inthe field of earthquake engineering have led to the development and implementation ofhighly efficient beam‐column elements capable of tracking the hysteretic behavior ofReinforced Concrete (RC) structures. The aim of this dissertation is to model beam‐columnbehavior in a computationally effective manner, reliably revealing the overall response of RCmembers subjected to intensive cyclic loading. In this respect, plasticity and damage areconsidered in the predominant longitudinal direction allowing for the derivation of a fiberfinite element model which is formulated on the basis of the two‐field Hellinger‐Reissnerenergy principle. Following this methodology, a uniaxial local stress‐strain constitutive relation for steelrebars is developed, which is based on a combined nonlinear kinematic and isotropichardening law. The model also incorporates Bauschinger effect, yield plateau and is capableof addressing ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (12.08 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.