Συνδυαστική αποτίμηση της διακινδύνευσης και της αναταξιμότητας οδικών δικτύων έναντι ισχυρών σεισμών ως βάση λήψης αποφάσεων

Περίληψη

Ένας ισχυρός σεισμός μπορεί να προκαλέσει σημαντικές δομικές βλάβες στα τεχνικά έργα του οδικού δικτύου της πληγείσας περιοχής καθώς και ολισθήσεις των φυσικών ή τεχνιτών πρανών από τα οποία διέρχεται το δίκτυο. Οι πιο πάνω βλάβες σχετίζονται με ένα κόστος επισκευής ή αλλιώς με τις άμεσες σεισμικές απώλειες ενώ παράλληλα οδηγούν με τη σειρά τους σε παρατεταμένη υπολειτουργία του δικτύου και σε σημαντικές έμμεσες απώλειες. Οι τελευταίες είναι αναπόφευκτα συνδεδεμένες και με τις κοινωνικοοικονομικές δομές καθώς και την εκτεταμένη εξάρτηση της καθημερινότητας των πολιτών από την εύρυθμη λειτουργία των οδικών δικτύων. Κατά συνέπεια, η ανάλυση της σεισμικής διακινδύνευσης του οδικού μιας περιοχής που έχει ως αντικείμενο την εκτίμηση των άμεσων και έμμεσων απωλειών αποτελεί βασικό εργαλείο για τον προσεισμικό σχεδιασμό και προετοιμασία της πολιτείας έναντι μελλοντικών σεισμών. Μία έννοια άμεσα συναρτημένη με τη σεισμική διακινδύνευση ενός οδικού δικτύου είναι η “αναταξιμότητα” (resilience) ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Intercity networks constitute a highly important civil infrastructure in developed countries, as they contribute to the prosperity and development of the connected communities. This was evident after recent strong earthquakes that caused extensive structural damage to key transportation components, such as bridges, overpasses, tunnels and geotechnical works, that in turn led to a significant additional loss associated with the prolonged traffic disruption. In cases of seismic events in developed societies with complex and coupled intercity transportation systems, the interdependency between citizens’ life and road functionality has further amplified the seismically-induced loss. Quantifying therefore, the resilience of road networks, defined as their ability to withstand, adapt to, and rapidly recover after a disruptive event, is a challenging issue of paramount importance towards holistic disaster risk mitigation and management. This study takes into account the above aspects of netwo ...
περισσότερα
DOI
10.12681/eadd/44323
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44323
ND
44323
Εναλλακτικός τίτλος
Integrated seismic risk and resilience assessment of highway networks for informed decision making
Συγγραφέας
Κοιλανίτης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Σέξτος Αναστάσιος
Αβραμίδης Ιωάννης
Μάνος Γεώργιος
Κάππος Ανδρέας
Ξενίδης Ιωάννης
Πιτσιάβα-Λατινοπούλου Μαγδαληνή
Φραγκαδάκης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Σεισμική διακινδύνευση; Αναταξιμότητα; Οδικά δίκτυα; Γέφυρες; Σήραγγες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 245 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)