Η προώθηση της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης των μαθητών του δημοτικού σχολείου στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας: διδακτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στην τάξη

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της επίδρασης ενός προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης στη συναισθηματική νοημοσύνη μαθητών του δημοτικού σχολείου. Επιπλέον, μελετήθηκε η επίδραση του προγράμματος στο κλίμα της σχολικής τάξης, την ψυχική ανθεκτικότητα και την ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών, καθώς και η διαφοροποίησή του με βάση την τάξη και το φύλο. Στην έρευνα συμμετείχαν εκατόν σαράντα πέντε (145) μαθητές Δ’ και Στ’ τάξης δημοτικών σχολείων του Ν. Αττικής, οι οποίοι διαχωρίστηκαν σε δύο ομάδες: την πειραματική ομάδα με εβδομήντα πέντε (75) μαθητές, που παρακολούθησε στο πλαίσιο του μαθήματος Γλώσσα το καθολικό παρεμβατικό πρόγραμμα «Ευμενίδες», και την ομάδα ελέγχου με εβδομήντα (70) μαθητές. Όλοι οι μαθητές συμπλήρωσαν σε τρεις χορηγήσεις (προέλεγχος, μετέλεγχος και επανέλεγχος) τα εξής ερωτηματολόγια: α)Ερωτηματολόγιο ΣΝ ως χαρακτηριστικό γνώρισμα (TEIQue-CF), β) Κλίμακα Μέτρησης της Ζωής στη Σχολική Τάξη (Classroom Life Measure), γ) Χάρτες της Τάξης ( ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present study was to investigate the effect of a social andemotional learning program on the emotional intelligence of primary school students.Moreover, this study investigated the effect of the program on students’ classroomclimate, mental resilience and academic performance, as well as the differentiation basedon class and gender. The research involved one hundred forty-five (145) students fromthe fourth and sixth grades of primary schools of Attica, who were divided into twogroups: the experimental group with seventy-five (75) students, who attended in thecontext of the course Greek Language an intervention program called "Eumenides", andthe control group with seventy (70) students. All students completed in threeadministrations (pre-test, post-test and follow-up) the subsequent questionnaires: a) TraitEmotional Intelligence Questionnaire: Child Form (TEIQue-CF), b) Classroom LifeMeasure (CLM), c) Classroom Maps and d) Demographic Characteristics Questionnaire.Mor ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44173
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44173
ND
44173
Εναλλακτικός τίτλος
The promotion of primary school students' social and emotional learning in the course of greek language: teaching approaches and applications in the classroom
Συγγραφέας
Τσώλη, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Λάμπρος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπαμπάλης Θωμάς
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Βρεττός Ιωάννης
Καΐλα Μαρία
Γεωργίου Στέλιος
Μαυροβέλη Στέλλα
Μυλωνάκου - Κεκέ Ηρώ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνη; Κλίμα της σχολικής τάξης; Ψυχική ανθεκτικότητα; Ακαδημαϊκή επίδοση; Πείραμα; Πρόγραμμα παρέμβασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
4, xxvi, 733 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)