Η διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας στο κυπριακό σχολείο - ελληνοκυπριακό και τουρκοκυπριακό - μέσα στα πλαίσια της προσπάθειας για επαναπροσέγγιση των δυο κοινοτήτων

Περίληψη

Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια ενδελεχής έρευνα με σκοπό να εντοπισθεί ποια ιδεολογία διέπει το μάθημα της ιστορίας στο κυπριακό σχολείο κατά τα έτη 1974 - 2004. Εντοπίζεται κατά κύριο λόγο ποιος ήταν ο σκοπός και ποιοι ήταν οι στόχοι του μαθήματος, ποια εικόνα προωθείτο για τον «εθνικό εαυτό» και τον «εθνικό άλλο»- κυρίως για τον Τούρκο και Τουρκοκύπριο και τον Έλληνα και Ελληνοκύπριο- και πώς παρουσιάζονταν τα διάφορα γεγονότα του παρελθόντος με κυριότερο το κυπριακό πρόβλημα στο κυπριακό σχολείο - ελληνοκυπριακό και τουρκοκυπριακό. Όλα τα αναφερθέντα επιχειρείται να εντοπιστούν μέσα σε δύο σχολικά εγχειρίδια Iστορίας της Κύπρου, ένα από κάθε κοινότητα, τα οποία προορίζονταν για τις ηλικίες 11-14 χρόνων, περίπου. Εξετάζονται επίσης για τον ίδιο σκοπό, κυρίως μέσα από βιβλιογραφικές αναφορές, τα αναλυτικά προγράμματα των δύο κοινοτήτων και τα σχολικά εγχειρίδια της ιστορίας της Ελλάδας και της Τουρκίας, μιας και στις δύο κοινότητες, ελληνοκυπριακή και τουρκοκυπριακή, γίνεται ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this paper a thorough research is attempted with the goal of tracing which ideology governs the lesson of history in Cypriot schools during 1974-2004. Primarily, light is shaded on what was the purpose and the goals of the lesson, which image was promoted about the ‘national self’ and the ‘national other’ (mainly for the Turk and the Turkish-Cypriot, and the Greek and the Greek-Cyrpiot), and how were the various facts and events of the past presented (especially the Cypriot dispute and conflict) in the Cypriot schools (both Turkish-Cypriot and Greek-Cypriot). Answers to these questions were searched for in two school manuals, History of Cyprus, one from each community, both aimed at ages 11 to 14. For the same purposes, the curriculum of both communities and the school manuals of history used in Greece and Turkey are also examined as extensive use of these manuals from the ‘mother lands’ is a fact. Through quantitative research, the way the above is presented in the speech of Gr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44025
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44025
ND
44025
Εναλλακτικός τίτλος
The teaching of history in the cypriot school -greek cypriot and turkish cypriot- in context of the effort for reconnecting the two communities
Συγγραφέας
Παπαγεωργίου, Μυρούλα (Πατρώνυμο: Δημήτρης)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Χιωτάκης Στυλιανός
Παπαδάκης Νικόλαος
Παπαστεφάνου Μαριάννα
Αλεξόπουλος Νεκτάριος
Μαυρομούστακου Ηβη-Αγγελική
Κουτσογιάννης Αλέξανδρος
Νουτσόπουλος Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση; Mεροληπτική αφήγηση ιστορικών γεγονότων; Εξύψωση, δικαίωση εθνικού «εαυτού»; Αμαύρωση της εικόνας του εθνικού «άλλου»; Οπτική γωνία από την οποία είναι ιδωμένα τα γεγονότα; Η τεχνική των αποσιωπήσεων; Πολυπρισματική θεώρηση στην ιστορία; Κριτική ανάγνωση πολλών και αντικρουόμενων πηγών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
476 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)