Τριβολογικός σχεδιασμός ελατηρίου συμπίεσης με επικαλύψεις, τεχνητή τραχύτητα και φθορά σε θέρμο-σπηλαιωμένη μικτή λίπανση

Περίληψη

Ο σχεδιασμός των ελατηρίων συμπίεσης είναι ένα σημαντικό ζήτημα που έχει σαν στόχο τη μείωση της τριβής στον τομέα των μηχανών εσωτερικής καύσης. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι υπάρχει ένα αυξημένο ενδιαφέρον για τις τριβολογικές επιδόσεις των ελατηρίων συμπίεσης. Είναι ευρέως γνωστό ότι το σύστημα του εμβόλου με τα ελατήρια συνεισφέρει σημαντικά στις απώλειες τριβής (περίπου 40%), και για αυτό τον λόγο υπάρχει η ανάγκη να κατανοηθούν οι μηχανισμοί λίπανσης και οι μηχανισμοί τριβής στο παραπάνω σύστημα. Πιο συγκεκριμένα, τα ελατήρια συμπίεσης υποφέρουν από υψηλή τριβή και φθορά λόγω των μεταβαλλόμενων φορτίων και της στενής επαφής στην επιφάνεια του κυλίνδρου (λόγω της κύριας λειτουργίας του που είναι η στεγανοποίηση). Έτσι, τα ζητήματα της τριβής και της φθοράς επηρεάζουν την απόδοση των ελατηρίων συμπίεσης. Για αυτό τον λόγο, είναι απαραίτητο να διερευνηθεί η επιφανειακή τοπογραφία του ελατηρίου και του κυλίνδρου, καθώς και οι συνθήκες λίπανσης τους. Η παρούσα διδακτορική διατριβή υπο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The design of top compression rings is an important issue that opens research possibilities for reducing friction in the field of tribology in Internal Combustion (IC) engines. Recent studies show that there is an increasing interest in top compression rings’ tribological performance. It is widely known that the piston assembly is a major contributor to parasitic losses (up to 40%) and that there is a need to understand its lubrication performance and friction mechanisms. In brief, the top compression rings suffer from higher friction and wear due to rapidly changing loads and close contact in cylinder liners (the sealing function). Because the friction and wear issues affect the efficiency of compression rings, it is necessary to investigate the surface topography of the ring-cylinder surfaces and lubrication conditions. The current thesis supports that goal. Compression rings’ tribological characteristics, such as their pressure distribution, lubricant film, friction, power losses an ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43727
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43727
ND
43727
Εναλλακτικός τίτλος
Tribological design of a top coated compression ring with worn and textured surface in thermal cavitation mixed lubrication
Συγγραφέας
Ζάβος, Αναστάσιος (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Νικολακόπουλος Παντελής
Μιχαηλίδης Αθανάσιος
Ανυφαντής Νικόλαος
Χόνδρος Θωμάς
Δέντσορας Αργύριος
Μούρτζης Δημήτριος
Θεοδοσιάδης Στέφανος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Μηχανές εσωτερικής καύσης; Ελατήρια Συμπίεσης; Επιμεταλλώσεις; Μικτή Λίπανση; Σπηλαίωση; Τεχνητή Τραχύτητα; Τριβή; Φθορά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
10. xxv, 200 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)