Η περφόρμανς στην Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του '70

Περίληψη

Στόχος της διατριβής είναι η πρώτη συστηματοποίηση και ανάλυση του πρώτου κύματος περφόρμανς στην Ελλάδα κατά τη μακρά δεκαετία του '70, στο πλαίσιο του σύνθετου κοινωνικοπολιτικού πλέγματος της χώρας, όπως και η ανάλυση του πολιτικού λόγου που συντέλεσε στην παραγωγή και παρουσίαση της περφόρμανς, κατά την περίοδο της πρακτικής της, αλλά και στην ιστορικοποίησή της, σε σύγχρονες προσεγγίσεις της. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ελληνική περφόρμανς μελετάται τόσο ως μέσο αναπαράστασης, όσο και ως διαλεκτική κατασκευή. Αρχικά, διερευνώνται τα προπατορικά στοιχεία της δυτικής περφόρμανς στις εικαστικές τέχνες, στο θέατρο, στη μουσική και το χορό, ενώ, στη συνέχεια, καταγράφονται τα ζητήματα που προκύπτουν σε συνάρτηση με τη σύγχρονη της περφόρμανς θεωρία και την ιστοριογραφία του μέσου. Επιχειρείται, επίσης, μια θεματική ιστορία της περφόρμανς σε διάφορες γεωγραφίες, μέσα από το διάλογο με τη θεωρία. Η έρευνα, στη συνέχεια, στρέφεται στο ελληνικό πλαίσιο, μέσω της ανακατασκευής των συνθηκών μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this doctoral thesis is the inaugural systematisation and analysis of the first wave of performance art in Greece during the long 1970s, in the context of the country's complex sociopolitical state of affairs, as well as the analysis of factors that contributed to the production and presentation of performance art that coincided with the practice, but also its historicisation in contemporary perspectives. Within this context, Greek performance art is studied both as a means of representation and as a discursive formation. Initially, original elements of western performance art are traced back to the history of the visual arts, theatre, music and dance, while issues arising in connection to the theory, historiography and the terminology of the medium are discussed. A thematic history of performance art in different geographies is attempted, in constant dialogue with theoretical issues. Attention is then turned to the Greek context, through the reconstruction of the conditions ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42934
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42934
ND
42934
Εναλλακτικός τίτλος
Performance art in Greece from the beginning of the 1970s
Συγγραφέας
Γερογιάννη, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Σκαλτσά Μαλαματένια
Γυιόκα Χαρίκλεια
Αδαμοπούλου Αρετή
Ιωαννίδης Κωνσταντίνος
Λάββα Σταυρούλα
Μαντοπούλου Θάλεια
Σαββόπουλος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Περφόρμανς; Σύγχρονη τέχνη; Ελληνική τέχνη; Ιστορία της τέχνης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
659 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)