Η χωρική λειτουργία του συστήματος προβολής της εικόνας στο έργο του Τζέφρυ Σω

Περίληψη

Ο σύγχρονος θεατής είναι εξοικειωμένος με την κινηματογραφική προβολή, όπου παρακολουθείπαθητικά το έργο σε μια σκοτεινή αίθουσα. Στην περίπτωση αυτή, ο περιβάλλων χώρος υποβαθμίζεταικαι η οθόνη λειτουργεί σαν ένα παράθυρο που παραπέμπει στον αναπαριστώμενο χώρο της εικόνας.Όμως, οι σύγχρονες οπτικοακουστικές τεχνολογίες, παράγουν έναν νέο τύπο θέασης πέρα από τηνκλασική κινηματογραφική συνθήκη. Το ερώτημα που τίθεται είναι: τί συμβαίνει όταν ο χώρος τηςπροβολής σχεδιάζεται σε συνδυασμό με την προβαλλόμενη εικόνα και τί επιπτώσεις έχει αυτή ηπροσέγγιση ως προς το ρόλο του θεατή και τον μηχανισμό υλοποίησης της εικόνας;Η μελέτη του συστήματος προβολής της εικόνας δομείται με βάση τρεις άξονες: την οργάνωση τουχώρου, τη θέση του θεατή και την τεχνολογική εξέλιξη και επανάχρηση παλαιότερων τεχνολογιώνπροβολής και χωρικών οργανώσεων στο ψηφιακό περιβάλλον. Στη διατριβή αυτή εντοπίζονται χωρικέςστρατηγικές στις σύγχρονες πολυμεσικές εγκαταστάσεις, παράλληλα με παλαιότερα έργα πουυλοποιούντα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The modern viewer is familiar with the cinematic paradigm, in which he or she is fixed in a darkenedauditorium. In this case, the projected image acts as a viewing window into the picture space. However,the current audio-visual technologies introduce new viewing modes. So, what happens when theprojection system is designed as an integral part of the projected image? What are the consequencesregarding the viewer’s role and the spatial properties of the projection system?This thesis is based on three axes: The spatial properties of the projection system, the viewer’s positionand the use of earlier media forms in the digital environment. The thesis traces the spatial evolution ofthe projection system (projector, screen surface, projection beam), during the transition from analogueto digital technology, in inter-war experimental film, 1960s expanded cinema, video art and currentmultimedia installations. The work of the Australian-born new media artist and researcher Jeffrey Shawis used as ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41067
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41067
ND
41067
Εναλλακτικός τίτλος
The spatial properties of the projection system in thw work of Jeffrey Shaw
Συγγραφέας
Βενετσιάνου, Όλγα (Πατρώνυμο: Επαμεινώνδας-Παύλος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Μπουρδάκης Βασίλειος
Παπαδόπουλος Λόης-Θεολόγος
Κυριακουλάκος Παναγιώτης
Λάσκαρης Νικόλαος
Παρθένιος Πάνος
Χαρίτος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Τέχνη με νέα μέσα; Αρχιτεκτονική; Τέχνη στο δημόσιο χώρο; Διαδραστικά και ψηφιακά μέσα; Σχεδιασμός συστημάτων διεπαφής; Οθόνες στο δημόσιο χώρο; Διευρυμένος κινηματογράφος; Ψηφιακά διευρυμένος κινηματογράφος; Προβολή; Οθόνη; Αρχιτεκτονική και δημόσιος χώρος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
225 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)