Βέλτιστη κατανομή ωρών πτήσης και συντήρησης σε επιχειρησιακά αεροσκάφη: μορφοποιήσεις, αλγόριθμοι επίλυσης και υπολογιστικές υλοποιήσεις

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται την ανάπτυξη μοντέλων μαθηματικού προγραμματισμού και αλγορίθμων βελτιστοποίησης για το πρόβλημα του σχεδιασμού του πτητικού έργου και των εργασιών περιοδικής συντήρησης επιχειρησιακών αεροσκαφών (στρατιωτικών ή πυροσβεστικών αεροσκαφών, ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης, κτλ.). Το πρόβλημα ανακύπτει στην καθημερινή λειτουργία μιας πτέρυγας επιχειρησιακών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα μαθηματικά μοντέλα που αναπτύσσονται προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της επιχειρησιακής έρευνας (γραμμική, μη γραμμική, ακέραια, και πολυκριτήρια βελτιστοποίηση), ενώ οι αλγόριθμοι επίλυσης είναι τόσο ευρετικοί όσο και αναλυτικοί, έτσι ώστε να παρέχεται ένα ικανοποιητικό αντιστάθμισμα ανάμεσα στην ποιότητα των παραγόμενων λύσεων και στους υπολογιστικούς πόρους που απαιτούνται για την εύρεση των λύσεων αυτών. Αρχικά, έγινε η μορφοποίηση του προβλήματος με τη χρήση τεχνικών μοντελοποίησης μαθηματικού προγραμματισμού. Για το σκοπό αυτό, αναπτύχθηκαν διάφορα εναλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation addresses the Flight and Maintenance Planning (FMP) problem, i.e., the problem of deciding which available aircraft to fly and for how long, and which grounded aircraft to perform maintenance operations on in a group of aircraft that comprise a unit. FMP is an important decision making problem arising at the typical operation of the Hellenic Air Force (HAF). The aim is to maximize the fleet availability of the unit, while also ensuring that certain flight and maintenance requirements are satisfied. We develop several optimization models for the formulation of the FMP problem, which accommodate various objective functions as well as constraint sets. These models handle small problem instances effectively, but tend to be computationally inefficient for larger problems, such as the ones that arise in practice. With this in mind, we first develop heuristic approaches which can provide near optimal solutions in insignificant solution times. Due to the fact that these appro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41057
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41057
ND
41057
Εναλλακτικός τίτλος
Optimal allocation of flight and maintenance hours to mission aircraft: formulations, solution algorithms and computer implementations
Συγγραφέας
Γαβράνης, Ανδρέας (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Κοζανίδης Γεώργιος
Λυμπερόπουλος Γεώργιος
Ζηλιασκόπουλος Αθανάσιος
Σαχαρίδης Γεώργιος
Δούμπος Μιχάλης
Μυγδαλάς Αθανάσιος
Ταραντίλης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Επιχειρησιακή έρευνα; Βελτιστοποίηση; Προγραμματισμός πτήσεων και συντήρησης; Διαθεσιμότητα στόλου; Αλγόριθμοι; Πολυκριτηριακή ανάλυση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xx, 141 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)