Διαδίκτυο και λογοτεχνία: έρευνα αναγνωστικής συμπεριφοράς των χρηστών του διαδικτύου και αξιοιοποίησή της στη διδασκαλία της λογοτεχνία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη
Η εργασία ερευνά τον τρόπο που η ανάγνωση και η γραφή επαναπροσδιορίζονται στο διαδικτυακό χώρο. Η έννοια της ψηφιακής κοινότητας και οι ιδιαιτερότητές της, αν αυτή συγκριθεί με τις εκτός σύνδεσης κοινότητες, αναζητήθηκαν σε διαδικτυακές κοινότητες που έχουν ως κύρια ενασχόληση την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων. Με την αξιοποίηση της μεθόδου της πολυχωροθετημένης διαδικτυακής εθνογραφικής παρατήρησης συλλέχθηκε το πρωτογενές υλικό της έρευνας από δύο σημεία του παγκόσμιου ιστού στα οποία ασκείται η πρακτική της ανάγνωσης και της γραφής. Το πρώτο σημείο είναι η διαδικτυακή κοινότητα «Λέσχη του Βιβλίου» και το δεύτερο είναι ψηφιακή τάξη, η οποία δημιουργήθηκε στον παγκόσμιο ιστό και λειτούργησε σε δημόσιο Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης. Οι δραστηριότητες της ανάγνωσης και της γραφής όπως αναπτύσσονται στη «Λέσχη του Βιβλίου» καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του δεύτερου μέρους. Καίρια σημεία της παρατήρησης αυτής αποτελούν η συν-ανάγνωση και η συν-γραφή στο διαδικτυακό χώρο, δραστηριότητες οι οποί ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation explores how reading and writing are redefined in online communities. Therefore, exploring online communities whose principal occupation is reading of literary texts was considered more effective. The concept of digital community and its particularities, compared to the offline ties between community members, covers the theoretical part. By exploiting the method of multi-sited virtual ethnography, practices of reading and writing are sought in two online communities. Focusing firstly on fieldwork data from the online community "Leshi tou vivliou” [Book Club] it can be argued that unprompted activities of co-reading and co-writing, as set forth in the "Book Club", construct key points, which are indicative of how these practices are reconstituted in online communities. Subsequently, reading and writing were sought in a school online community, which was created for this specific survey. Apart from observing offline classroom activities, interviews were also conducted ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.08 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.