Μεταπτυχιακές σπουδές στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης (1989-2008): η αποτύπωση της έρευνας και η συγκρότηση του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου στην Ελλάδα

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια τους παραδοσιακούς και στενά συνεργαζόμενους κλάδους της Παιδαγωγικής, συνεργασία που εκδηλώνεται με τον όρο Επιστήμες της Αγωγής, επιχειρούν να συντρέξουν νεότερα υβριδικά πεδία, τα οποία συχνά στεγάζονται κάτω από τον όρο Επιστήμες της Εκπαίδευσης. Το σύνολο αυτών των επιστημονικών κλάδων που απαρτίζει το πολυεπιστημονικό σώμα των Επιστημών Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕπΑΕ) συνιστά έναν ευρύ επιστημονικό χώρο με κοινό αντικείμενο μελέτης αλλά και θεσμική αναγνώριση, ο οποίος επιχειρεί να καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα τόσο ως ενιαίο γνωστικό αντικείμενο όσο και ως διακριτό επιστημονικό πεδίο. Στην παρούσα διατριβή εστιάζουμε το ενδιαφέρον μας στην αποτύπωση της ταυτότητας αυτού του ερευνητικού χώρου, στην οριοθέτηση του αντικειμένου του αλλά και στον προσδιορισμό του διαφοροποιημένου επιστημολογικού του στίγματος με σκοπό την διερεύνηση του ανοιχτού ερευνητικού ερωτήματος της συγκρότησης των ΕπΑΕ στην Ελλάδα. Ως υλικό μελέτης χρησιμοποιήθηκαν οι διδακτορικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In Greece, the different branches of teaching instruction and the related sciences all come under the general term of Sciences of Pedagogy. In recent years, newer hybrid fields have appeared that have contributed to the further study of educational phenomena, which are grouped together as Sciences of Education. The sum of all these disciplines forms the multidisciplinary body of the Sciences of Pedagogy and Education, constituting a broad scientific area which not only shares a common object of study, but also has institutional recognition. An attempt has been made over the last several years to establish it as a uniform discipline, and a distinct scientific field. The present thesis focuses on presenting and examining the characteristics of this research area, identifying the objects of study, and distinguishing its diverse epistemological status. The objective was to investigate the open research question on the disciplinarization of the Sciences of Pedagogy and Education in Greece. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39802
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39802
ND
39802
Εναλλακτικός τίτλος
Postgraduate studies in the sciences of pedagogy and education (1989-2008): delineation the research and the disciplinarization of the corresponding scientific field in Greece
Συγγραφέας
Αρσένης, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου Βασιλική
Τερζής Νικόλαος
Τσακιρίδου Ελένη
Μπίκος Κωνσταντίνος
Δημητριάδου Αικατερίνη
Θωίδης Ιωάννης
Ιορδανίδης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική επιστήμη; Επιστήμες Αγωγής; Επιστήμες Εκπαίδευσης; Συγκρότηση επιστημονικού πεδίου; Χαρτογράφηση επιστημονικών κλάδων; Παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα; Μεταπτυχιακές σπουδές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
444 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)