Η διασφάλιση της αυθεντικότητας ως μέσο προώθησης προϊόντων διατροφής: η περίπτωση του ελαιολάδου

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώθηκε στη διερεύνηση της επίδρασης της αυθεντικότητας στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Ειδικότερα, έγινε μια προσπάθεια διερεύνησης των χαρακτηριστικών που χρειάζεται να συγκεντρώνουν τα προϊόντα διατροφής ώστε να θεωρούνται αυθεντικά από τους καταναλωτές, με περαιτέρω εξειδίκευση στη διερεύνηση των χαρακτηριστικών που συνδέονται με την αυθεντικότητα στην κατηγορία του ελαιολάδου. Ο τελευταίος στόχος της παρούσας διατριβής αφορούσε τη διερεύνηση της προθυμίας πληρωμής των καταναλωτών για την αγορά αυθεντικού ελαιολάδου. Για την υλοποίηση των στόχων της διδακτορικής διατριβής πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με 603 καταναλωτές που διαμένουν μόνιμα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για τη διερεύνηση της αυθεντικότητας στα προϊόντα διατροφής και στο ελαιόλαδο αξιοποιήθηκαν με την εκτίμηση των μοντέλων CUB. Τα μοντέλα CUB είναι μία κατηγορία στατιστικών μοντέλων που χρησιμοποιούνται για την ερμηνεία τακτικών δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to study the effect of authenticity on consumer purchase behavior in food products. In particular, an attempt is made to investigate the attributes consumers consider as important during authenticity evaluation of food products and olive oil. In addition consumers’ willingness to pay for authentic olive oil is measured. CUB models are employed for the interpretation of ordinal data and due to their ability of comparing and clustering the rating distributions consumers express about food products and olive oil's features, and due to the ability of detection significant similarities and differences in consumer responses. Moreover, with the introduction of respondents’ characteristics, like social, demographic and financially characteristics, CUB models allow the measurement of the influence that consumers’ profile has in the evaluation of authenticity attributes in food products and olive oil. Logistic Regression was used in order to identify the factors that po ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38942
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38942
ND
38942
Εναλλακτικός τίτλος
Ensuring authenticity as a tool of promoting food products: the case of olive oil
Συγγραφέας
Χούσου, Χαρούλα (Πατρώνυμο: Ελευθέριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος. Τμήμα Γεωπονίας. Τομέας Αγροτικής Οικονομίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσακιρίδου Ευθυμία
Μάττας Κωνσταντίνος
Ράπτου Ελένη
Σέμος Αναστάσιος
Τζίμητρα-Καλογιάννη Ειρήνη
Μπουτσούκη Χριστίνα
Τζίνιους-Πασκουάλ Μαργαρίτα
Επιστημονικό πεδίο
Γεωπονικές Επιστήμες και ΚτηνιατρικήΆλλες Γεωπονικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Αυθεντικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxiv, 296 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)