Διαφοροποιητικοί παράγοντες σχολικής αποτελεσματικότητας που αφορούν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Intense debate exists internationally on the study of school effectiveness. A variety of definitionshas been given on this issue along with research findings that try to enrich the theoreticalframework and specify its applications. Among the factors that play an important role in schooleffectiveness, the most important seems to be “students”, “teachers” and “the school principal”.The aim of this study, based mostly on teachers’ opinions and students' reports, is to investigatehow psychological and demographic variables are related with the school system effectiveness .In this research 1671 students and 204 teachers participated, derived from secondary schools inthe broader area of Athens . The specific measurements that were used as the schooleffectiveness indicators include students’ psychosocial adjustment and how much they perceivetheir school as a community that cares for pupils,as well as their school performance andparticipation in school programs, along with teachers’ emotional ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.81 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.