Η πρόσληψη του αρχαίου δράματος στην Ελλάδα τον 19ο αι.: η περίπτωση της εκπαίδευσης: προγράμματα σπουδών, σχολικά εγχειρίδια, εκπαιδευτικά βοηθήματα, φιλολογικές εκδόσεις

Περίληψη

Η θέση που καταλαμβάνει το αρχαίο δράμα στις νεοελληνικές συνειδήσεις, όπως αυτές διαμορφώνονται κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα, έχει μελετηθεί κυρίως στο πεδίο της θεατρικής πράξης, ενώ ερευνητικά παραμελημένη παραμένει η κρίσιμη –και για την ιστορία του θεάτρου– σχολική του πρόσληψη. Η χρήση του αρχαίου δράματος στην ελληνική εκπαίδευση του 19ου αιώνα επιβεβαιώνει πρώτα και κύρια τις επικρατούσες γλωσσοκεντρικές της στοχεύσεις που καθόριζαν αδιάκριτα τη διδασκαλία όλων των αρχαίων ελληνικών κειμένων. Δεν είναι ωστόσο δυνατό να κατανοήσουμε πλήρως τη θέση του στη νεοελληνική εκπαίδευση σε σχέση μόνο με αυτόν τον δομικό προσανατολισμό, καθώς παραμένει δυσδιάκριτος ο ειδικός χαρακτήρας που έλαβε η διδακτική του προσέγγιση. Στο πρώτο μέρος της εργασίας αρχικά αναζητήσαμε το νομοθετικό πλαίσιο που καθόρισε τα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων της μέσης εκπαίδευσης από την ίδρυση του ελληνικού κράτους και στο εξής. Στη συνέχεια επιχειρήθηκε η αποτύπωση των μεθόδων διδασκαλίας της αρχαιοε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The place that ancient drama holds in modern Greek consciousness, as this is formed during the 19th century, has been studied mainly in the field of theatre, while research has neglected its crucial –for the history of theatre as well– reception in education. The use of ancient drama in 19th century Greek education affirms first and foremost its predominant language-centered objectives which generally determined teaching approaches to all ancient Greek texts. It is not however possible to fully understand ancient drama’s place in modern Greek education only in relation to this primary orientation, since the distinctive character that the teaching approach to ancient drama had remains obscure. In the first part of the dissertation we initially researched the legislative framework that defined the school curriculums of secondary education from the establishment of the Greek state and thenceforth. We subsequently attempted to capture the methodology for teaching ancient literature and the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37211
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37211
ND
37211
Εναλλακτικός τίτλος
The reception of ancient drama in 19th century Greece: the case of education: curriculums, textbooks, reference manuals, philological editions
Συγγραφέας
Καλτσούνας, Ευθύμιος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Παπάζογλου Ελένη
Κουλούρη Χριστίνα
Ριτσάτου Κωνσταντίνα
Βαλάκας Κωνσταντίνος
Κυρτάτας Δημήτριος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Σταυρακοπούλου Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Πρόσληψη αρχαίου δράματος; Ιστορία ελληνικής εκπαίδευσης; 19ος αιώνας; Εκδόσεις αρχαίου δράματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
812 σ., πιν., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)