Augmented reality for simulation based training and assessment in minimal invasive surgery

Περίληψη

Η Λαπαροσκοπική Χειρουργική και οι Ελάχιστα Επεμβατικές Επεμβάσεις (ΕΕΕ) αποτελούν αναγνωρισμένες μεθόδους πραγματοποίησης χειρουργικών πράξεων, κομίζοντας σημαντικά οφέλη τόσο προς τους ασθενείς όσο και τους παρόχους υγείας. Τα πλεονεκτήματα των ΕΕΕ όμως συνοδεύονται και με μια σειρά νέων απαιτήσεων που αφορούν τις ψυχοκινησιακές και γνωστικές δεξιότητες των χειρουργών. Στοχεύοντας στην κάλυψη των εν λόγω απαιτήσεων, το κλασικό μοντέλο της χειρουργικής εκπαίδευσης εξελίχθηκε, εντάσσοντας την ιατρική προσομοίωση (ΙΠ) στα υπάρχοντα πρωτόκολλα εκπαίδευσης. Η ΙΠ προσφέρει ένα ελεγχόμενο περιβάλλον όπου οι χειρουργοί αποκτούν και εξασκούν τις απαιτούμενες δεξιότητες με ασφαλή τρόπο. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη διαδραμάτισε η ραγδαία ανάπτυξη του κλάδου των υπολογιστών και της τεχνολογίας της Εικονικής Πραγματικότητας (ΕΠ). Σήμερα, η διδασκαλία της χειρουργικής γνώσης και η εξάσκηση των δεξιοτήτων πραγματοποιούνται σε τελευταίας τεχνολογίας συστήματα ΕΠ, τα οποία επιτρέπουν την προσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Minimally invasive surgery (MIS) has been widely introduced into standard surgical practice, illustrating significant benefits for both patients and healthcare providers as compared to traditional open surgery. The advantages of MIS however, are accompanied by a special set of requirements on behalf of surgeons, both in terms of psychomotor as well as cognitive skills. In this context, the traditional training curricula have progressed, utilizing surgical simulation for providing a controlled environment where surgeons can safely and efficiently acquire and enhance their skills. The great technological evolution of computer science during the past three decades, and most importantly the tremendous advancements of Virtual Reality (VR), have played a crucial role towards this progression. Nowadays, acquisition of cognitive, psychomotor and procedural surgical skills is performed using state-of-the art VR simulators that allow replication of real-world scenarios into a purely synthetic en ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36887
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36887
ND
36887
Εναλλακτικός τίτλος
null: Ανάπτυξη τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας στην ιατρική εκπαίδευση με προσομοιωτές
Συγγραφέας
Λαχανάς, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Μορφολειτουργικός. Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής
Εξεταστική επιτροπή
Γεωργίου Ευάγγελος
Καραϊσκος Παντελής
Λουκάς Κωνσταντίνος
Παππαγιάννης Παναγιώτης
Γιακουμάκης Ευάγγελος
Μαλαμίτση Ιουλία
Παντελής Ευάγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα; Ιατρική προσομοίωση; Χειρουργική προσομοίωση; Λαπαροσκοπική χειρουργική; Εκπαίδευση; Αξιολόγηση χειρουργικών δεξιοτήτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
257 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)