Επίλυση πολυαντικειμενικών προβλημάτων δρομολόγησης οχημάτων και παραλλαγών τους με χρήση εξελικτικών αλγορίθμων

Περίληψη

Σε αυτή τη διδακτορική διατριβή παρουσιάστηκαν και επιλύθηκαν τέσσερα νέα πολυαντικειμενικά ενεργειακά προβλήματα δρομολόγησης οχημάτων. Η πρώτη αντικειμενική συνάρτηση και των τεσσάρων προβλημάτων έχει πάντα στόχο την ελαχιστοποίηση της χρονικής διάρκειας του δρομολογίου. Η καινοτομία αυτών των προβλημάτων έγκειται στο γεγονός ότι στη δεύτερη αντικειμενική συνάρτηση, που αφορά τον υπολογισμό της κατανάλωσης καυσίμου, εκτός από τη διανυόμενη απόσταση και το βάρος του φορτίου που μεταφέρεται λαμβάνονται υπόψη και επιπλέον παράμετροι της διαδρομής όπως η κλίση του οδοστρώματος, η κατεύθυνση και η δύναμη του ανέμου καθώς επίσης και οι στροφές ανά λεπτό του κινητήρα του οχήματος. Για τα δύο πρώτα προβλήματα, το Πολυαντικειμενικό Συμμετρικό Πρόβλημα Ελαχιστοποίησης της Κατανάλωσης Καυσίμου για Δρομολόγια Διανομής με Παραμέτρους Διαδρομής και το Πολυαντικειμενικό Μη-Συμμετρικό Πρόβλημα Ελαχιστοποίησης της Κατανάλωσης Καυσίμου για Δρομολόγια Διανομής με Παραμέτρους Διαδρομής, η δεύτερη αντικε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this Ph.D. thesis four new multiobjective energy vehicle routing problems were presented and solved. The first objective function of all problems has always as goal the minimization of the time needed for moving between the customers or the customers and the depot. The main innovation of these problems is in the second objective function (which concerns the calculation of the fuel consumption) where besides the distance and the weight of the cargo, some additional real life parameters of the routes are taken into account (slope of the road, direction and wind power as well as rpms of the engine of the vehicle). For the first two problems, the Multiobjective Symmetric Delivery Route based Fuel Consumption Vehicle Routing Problem and the Multiobjective Asymmetric Delivery Route based Fuel Consumption Vehicle Routing Problem, the second objective function is used for the minimization of the fuel consumption in a delivery problem. In the first problem, we assume there are no route param ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36702
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36702
ND
36702
Εναλλακτικός τίτλος
Solving multiobjective vehicle routing problems and their variants using evolutionary algorithms
Συγγραφέας
Ψύχας, Ηρακλής-Δημήτριος (Πατρώνυμο: Θεμιστοκλής)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πολυτεχνείο Κρήτης. Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης. Τομέας Επιστήμης Αποφάσεων
Εξεταστική επιτροπή
Μαρινάκης Ιωάννης
Σταυρουλάκης Γεώργιος
Δουλάμης Αναστάσιος
Μυγδαλάς Αθανάσιος
Ματσατσίνης Νικόλαος
Αντωνιάδης Αριστομένης
Τσαφαράκης Στέλιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας; Αλγόριθμοι βελτιστοποίησης; Μοντελοποίηση Πολυαντικειμενικών Προβλημάτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxxiv, 241 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)