Η αξιοποίηση των προαντιλήψεων των μαθητών και η πρόκληση γνωστικής σύγκρουσης στη διαδικασία εννοιολογικής αλλαγής, για τη διδασκαλία της φυσικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η ενσωμάτωση της διδακτικής στρατηγικής της διερεύνησης και αξιοποίησης των προαντιλήψεων των μαθητών και της πρόκλησης γνωστικής σύγκρουσης στο σύγχρονο, εποικοδομητικής θεώρησης παιδαγωγικό μοντέλο της τακτικής προσέγγισης για τη διδασκαλία της τακτικής της πετοσφαίρισης και η σύγκριση της αποτελεσματικότητάς του με το κυρίαρχο, συμπεριφοριστικής θεώρησης παιδαγωγικό μοντέλο της τεχνικής προσέγγισης -με και χωρίς την αξιοποίηση ψηφιακού περιβάλλοντος-, ως προς την υιοθέτηση των αποδεκτών αντιλήψεων τακτικής από το επιστημονικό πεδίο της Φυσικής Αγωγής, τη δυνατότητα λειτουργικής αξιοποίησής τους στη ρεαλιστική κατάσταση του παιχνιδιού στο πεδίο αλλά και ως προς τα επίπεδα ευχαρίστησης/ενδιαφέροντος από τη συμμετοχή των μαθητών στις αντίστοιχες διδακτικές παρεμβάσεις. Στην έρευνα συμμετείχαν 250 μαθητές/τριες Β’ Γυμνασίου από τις σχολικές μονάδες της Μυτιλήνης. Το σύνολο του δείγματος ισοκατανεμήθηκε τυχαία σε μία ομάδα ελέγχου, δύο ομάδες στις οποίες ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present study was the integration of the teaching strategy of investigating student preconceptions and inducing cognitive conflict into the contemporary, constructivist philosophy’s pedagogical model of the tactical approach to teaching volleyball tactics and the comparison of its efficacy to the dominant, behavioral pedagogical model of the technical approach -with and without the use of digital environment-, in respect to the adoption of the accepted conceptions in the scientific field of Physical Education, the capability to functionally employ them in the realistic context of the game in the volleyball court and the level of enjoyment/interest from student participation in the respective teaching interventions. The research involved 250 8th grade students from junior high schools of Mytilene. Students were evenly distributed in random into a control group, two groups in which behaviorist teaching interventions were conducted, with and without the use of digital e ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36248
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36248
ND
36248
Εναλλακτικός τίτλος
The utilization of student preconceptions and the inducement of cognitive conflict in the process of conceptual change, in the teaching of Physical Education in secondary education
Συγγραφέας
Μαστρογιάννης, Ιάκωβος (Πατρώνυμο: Νικήτας)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Αντωνίου Παναγιώτης
Δέρρη Βασιλική
Κασιμάτη Αικατερίνη
Γιαλαμάς Βασίλειος
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Ζέτου Ελένη
Βερναδάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
προαντιλήψεις; τακτική προσέγγιση; Εποικοδομητισμός; Φυσική αγωγή; Γνωστική σύγκρουση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xix, 289 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)