Το Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο (ΕΠΛ): ένας σταθμός στην ιστορία του εκπαιδευτικού μας συστήματος

Περίληψη

Η θεσμοθέτηση, η λειτουργία, η αξιολόγηση και η κατάργηση του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (ΕΠΛ) είναι τα σημεία που επιδιώκει να φωτίσει η συγκεκριμένη εργασία. Στοχεύει να αναδείξει τους σκοπούς που επέβαλαν την παρουσία του ΕΠΛ, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του συγκεκριμένου σχολείου, ώστε να φανεί η θετική ή όχι συμβολή του στη δεύτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οι λόγοι για τους οποίους καταργήθηκε. Επιχειρείται ιστορική αναδρομή στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις από τη δημιουργία του νεοελληνικού κράτους μέχρι την περίοδο της μεταπολίτευσης και συνδέεται η εκπαίδευση με την πολιτικοκοινωνική κατάσταση στη χώρα. Παρουσιάζονται αντίστοιχα/ανάλογα με το ΕΠΛ, εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών, τα οποία φανερά, είχαν επιρροή στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό «πείραμα». Ακολουθεί ιστορική έρευνα στα αρχεία των πρώην ΕΠΛ, στα εκπαιδευτικά περιοδικά της εποχής, στον Τύπο της εποχής, στα αρχεία της ΟΛΜΕ και στα πρακτικά της Βουλής. Οι συνεντεύξεις, οι οποίες αξιοποιήθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This work seeks to shed light on the establishment, operation, evaluation and abolition of the Integrated Multidisciplinary/Unified Multidisciplinary High School /Comprehensive High School/Polyvalence Lyceum/Polyvalent Lyceum/Multifarious Lyceum (EPL) It aims to highlight the purposes that imposed the presence of the EPL, the organization and operation of this school, its positive or negative contribution to the second level of secondary education and the reasons for which it was abolished. A historical review of educational reforms is being attempted from the creation of the modern Greek state to the post-colonial period showing that education is linked to the socio-political situation in the country. Respectively / depending on the EPL, educational systems of other countries are presented, which obviously had an impact on this specific educational "experiment". Following is historical research in the archives of the former EPL, in the educational magazines of the time, in the Press o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35991
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35991
ND
35991
Εναλλακτικός τίτλος
The Unified Multidisciplinary High School (EPL): a station in the history of our educational system
Συγγραφέας
Βορρίση, Αθηνά (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Λαμπράκη - Παγανού Αλεξάνδρα
Μάρκου Γεώργιος
Φλουρής Γεώργιος
Σπανός Γεώργιος
Καλτσούνη - Νόβα Χριστίνα
Μηλίγκου Ευανθία - Έλλη
Κάββουρα - Σισσούρα Θεοδώρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αγγλία εκπαίδευση; Αξιολόγηση Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου ΕΠΛ; ΕΠΛ - Αλέξης Τσίπρας; ΕΠΛ - Απόστολος Κακαλαμάνης; Γερμανία εκπαίδευση; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Εκπαίδευση; Εκπαιδευτικά περιοδικά; Εκπαιδευτικά συστήματα; Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο; Εκπαίδευση στις Η.Π.Α.; Ιστορία της εκπαίδευσης; Καποδίστριας, Ιωάννης; Κατάργηση ΕΠΛ; Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας; Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας; Λύκεια; Νομοθεσία για ΕΠΛ; Οθωνική περίοδος; Τύπος για το ΕΠΛ; ΟΛΜΕ; Πολυκλαδικό; Σοβιετική Ένωση; Σουηδία εκπαίδευση; Φιλοσοφία του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου ΕΠΛ; Νέα Δημοκρατία (ΝΔ); Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα (ΠΑΣΟΚ)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (351; 56 σ.), εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)