Προνοιακή πολιτική στη φροντίδα και αγωγή παιδιών βρεφικής ηλικίας στους θεσμούς προσχολικής αγωγής

Περίληψη

Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της κοινωνικής πολιτικής σε θέματα παιδικής μέριμνας και της λειτουργίας των υπηρεσιών αγωγής και φροντίδας για παιδιά βρεφικής ηλικίας στη χώρα μας ως προς την επάρκεια και την ποιότητά τους. Συγκεκριμένα, εξετάστηκαν τα στοιχεία που θεωρούνται σημαντικά για την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, οι πολιτικές που εφαρμόζονται σε θέματα πρόσβασης, διαθεσιμότητας, χρηματοδότησης και οικονομικής προσιτότητας, ικανότητας σχεδιασμού, καθώς επίσης και τα χαρακτηριστικά της ποιότητας. Για την αξιολόγηση της ποιότητας χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα ITERS-R (Infant/Toddler Environment Rating Scale-Revised). Αυτό που διαπιστώθηκε ήταν ότι οι υπηρεσίες για παιδιά βρεφικής ηλικίας δεν αποτελούν έναν τομέα που βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες των φορέων χάραξης πολιτικής. Ένας παράγοντας που συνέβαλε στη σημερινή φυσιογνωμία των υπηρεσιών αυτών θα πρέπει να αναζητηθεί στην ιστορία της ίδρυσής τους. Στην Ελλάδα για ιστορικούς και εθνικούς λόγους επικράτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this study was to investigate the social policy in childcare and operational issues of education and care services for infant in our country as to the adequacy and quality. In particular, it examined the elements considered important for providing high quality services, the policies applied in access, availability of financing and affordability, capacity planning, as well as the characteristics of quality. For quality assessment used the ITERS-R scale (Infant / Toddler Environment Rating Scale-Revised). We found that services for infancy children are not in the immediate priorities of policy makers. One factor that contributed to the current figure of these services should be sought in the history of their establishment. In Greece, for historical and ethnic reasons prevailed split model in preschool services, whereby kindergartens aimed at educating children and infant nurseries aimed at custody and care when parents can not to do it themselves. For years, the welfa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35805
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35805
ND
35805
Εναλλακτικός τίτλος
Welfare policy on infant education and care in preschool education institutions
Συγγραφέας
Μεγαλονίδου, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Λάζαρος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Κελπανίδης Μιχάλη
Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία
Δόικου Μάρω
Μπίκος Κωνσταντίνος
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Παπαδρέου Μαρία
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Κράτος πρόνοιας; Μοντέλα κοινωνικής πρόνοιας; Ποιότητα; Οικογενειοκεντρικό μοντέλο; Υπηρεσίες αγωγής και φροντίδας βρεφικής ηλικίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
303 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)