Περίληψη
Η παρούσα διατριβή αναπτύσσει και αξιολογεί ένα πλαίσιο μεθοδολογιών, που βασίζονται σε θεωρίες για το ρόλο διαφορετικών παραγόντων αποδοχής στη μάθηση, προκειμένου να επιτυγχάνεται η έγκυρη αναγνώριση των προθέσεων των χρηστών σε σχέση με την χρήση του συστήματος. Οι κύριες συνεισφορές της παρούσας διατριβής συνοψίζονται στα εξής σημεία: Ανάπτυξη του βασικού ολιστικού μοντέλου αποδοχής ενός συστήματος ηλεκτρονικής αυτοαξιολόγησης. Μέχρι τώρα δεν είχε υπάρξει μοντέλο αποδοχής για ένα σύστημα ηλεκτρονικής αυτοαξιολόγησης. Για πρώτη φορά αναπτύχθηκε μοντέλο το οποίο εξηγεί σε βάθος χρόνου την συμπεριφορά του χρήστη χρησιμοποιώντας τις προσδοκίες του χρήστη πριν την επαφή του με το σύστημα και την αλληλεπίδραση που είχε με το σύστημα. Για πρώτη φορά μελετήθηκε η επίδραση του φύλου ως καθοριστικός παράγοντας στην συμπεριφορά του χρήστη και στις σχέσεις που έχουν οι σημαντικές μεταβλητές αποδοχής μεταξύ τους. Για πρώτη φορά ενσωματώθηκαν τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας σε ένα μοντέλο αποδο ...
Η παρούσα διατριβή αναπτύσσει και αξιολογεί ένα πλαίσιο μεθοδολογιών, που βασίζονται σε θεωρίες για το ρόλο διαφορετικών παραγόντων αποδοχής στη μάθηση, προκειμένου να επιτυγχάνεται η έγκυρη αναγνώριση των προθέσεων των χρηστών σε σχέση με την χρήση του συστήματος. Οι κύριες συνεισφορές της παρούσας διατριβής συνοψίζονται στα εξής σημεία: Ανάπτυξη του βασικού ολιστικού μοντέλου αποδοχής ενός συστήματος ηλεκτρονικής αυτοαξιολόγησης. Μέχρι τώρα δεν είχε υπάρξει μοντέλο αποδοχής για ένα σύστημα ηλεκτρονικής αυτοαξιολόγησης. Για πρώτη φορά αναπτύχθηκε μοντέλο το οποίο εξηγεί σε βάθος χρόνου την συμπεριφορά του χρήστη χρησιμοποιώντας τις προσδοκίες του χρήστη πριν την επαφή του με το σύστημα και την αλληλεπίδραση που είχε με το σύστημα. Για πρώτη φορά μελετήθηκε η επίδραση του φύλου ως καθοριστικός παράγοντας στην συμπεριφορά του χρήστη και στις σχέσεις που έχουν οι σημαντικές μεταβλητές αποδοχής μεταξύ τους. Για πρώτη φορά ενσωματώθηκαν τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας σε ένα μοντέλο αποδοχής συστήματος ηλεκτρονικής αυτοαξιολόγησης. Προέκυψαν σημαντικά ερευνητικά πορίσματα, που θα μπορούσαν να είναι πολύτιμα στο σχεδιασμό ανάλογων μελλοντικών συστημάτων προσαρμοσμένα στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του κάθε χρήστη. Για πρώτη φορά ενσωματώθηκαν οι πολιτιστικές διαστάσεις του χρήστη σε ένα μοντέλο αποδοχής συστήματος ηλεκτρονικής αυτοαξιολόγησης. Τα αποτελέσματα είναι σημαντικά για περαιτέρω παραμετροποίηση του ηλεκτρονικού συστήματος αυτοαξιολόγησης στα χαρακτηριστικά του κάθε χρήστη. Για πρώτη φορά ενσωματώθηκαν το στυλ εκμάθησης του χρήστη σε ένα μοντέλο αποδοχής συστήματος ηλεκτρονικής αυτοαξιολόγησης. Τα δεδομένα είναι σπουδαία διότι δίνουν την δυνατότητα για περαιτέρω εξατομικευμιένη χρήση του ηλεκτρονικού συστήματος αυτοαξιολόγησης από τον κάθε μαθητή. Για πρώτη φορά ερευνήθηκαν οι εκφράσεις του προσώπου του χρήστη ως πηγή αναγνώρισης συναισθημάτων, στα πλαίσια ενός συστήματος ηλεκτρονικής αυτοαξιολόγησης, και εντοπίστηκαν ιδιαιτερότητες που μπορεί να παραπλανήσουν την αναγνώριση, στα πλαίσια της συγκεκριμένης διαδικασίας. Επιπλέον, για πρώτη φορά παρέχονται δεδομένα για το πώς επηρεάζουν την συμπεριφορά και τις αποφάσεις του μαθητή τα στιγμιαία συναισθήματα που βιώνει κατά την διάρκεια της χρήσης του συστήματος αυτοαξιολόγησης. Μελετήθηκε η επίδραση συναισθηματικής ανατροφοδότησης, ως ξεχωριστή μεταβλητή στο βασικό προτεινόμενο μοντέλο αποδοχής. Τα ευρήματα που προέκυψαν έχουν μεγάλη σημασία, καθώς υποδεικνύουν ότι η συναισθηματική ανατροφοδότηση είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την συμπεριφορά και τις αποφάσεις του χρήστη. Αξιολογήθηκε για πρώτη φορά, η χρήση ηλεκτροεγκεφαλογράφου (ΕΕΓ) ως κατάλληλο και αξιόπιστο εργαλείο για την μέτρηση των αντιλήψεων και της συμπεριφοράς του χρήστη. Τα σχετικά ερευνητικά πορίσματα, επιβεβαίωσαν ότι ο ΕΕΓ μπορεί όντως να είναι αποτελεσματικός ως προς αυτήν την κατεύθυνση. Τα ευρήματα αυτής της μελέτης, υποδεικνύουν ότι η διαχείριση των εγκεφαλικών ρυθμών του χρήστη, ως νέο πεδίο έρευνας για την ανάπτυξη πρωτότυπων μοντέλων αποδοχής, είναι μια περιοχή που μπορεί να ερευνηθεί εκτενώς, χρησιμοποιώντας μεθοδολογίες παρόμοιες με αυτές που προτάθηκαν σε αυτήν την διατριβή.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis develops and evaluates a framework of methodologies, based on theories about the role of different factors of learning acceptance in order to achieve reliable recognition of user intentions to use an information system. The main contributions of this thesis are summarized in the following points: Development of the basic holistic model of acceptance of a computer based assessment system. For the first time I developed a model which explains the long-term behavior of the user using the user's expectations regarding the system before they used the system with their perceptions after the use of the system. For the first time, the effect of gender as a determinant of user's behavioural intentions to use the system. For the first time introduced the personality characteristics in an acceptance model. Incurred significant research findings, which could be valuable in the design of such future systems tailored to the personality characteristics of each user. For the first time inc ...
This thesis develops and evaluates a framework of methodologies, based on theories about the role of different factors of learning acceptance in order to achieve reliable recognition of user intentions to use an information system. The main contributions of this thesis are summarized in the following points: Development of the basic holistic model of acceptance of a computer based assessment system. For the first time I developed a model which explains the long-term behavior of the user using the user's expectations regarding the system before they used the system with their perceptions after the use of the system. For the first time, the effect of gender as a determinant of user's behavioural intentions to use the system. For the first time introduced the personality characteristics in an acceptance model. Incurred significant research findings, which could be valuable in the design of such future systems tailored to the personality characteristics of each user. For the first time incorporated the cultural dimensions of user in an acceptance model regarding computer based assessment (CBA) systems. The results are important for further customization of CBA system to the characteristics of each user. For the first time learning styles included in an acceptance model. These data are important because they provide the opportunity for further individualized a CBA system. For the first time investigated the facial expressions of the user as a source of emotion recognition, within a CBA system, and identified characteristics that may mislead the recognition in this process. Moreover, for the first time provided data on how the student’s instant emotions experienced during the use of the CBA system affect his/her behavioural intention to use the system. The effect of emotional feedback as a separate variable in the CBAAM. The findings are important, as it indicates that the emotional feedback is one factor that greatly influences user’s behavioural intention to use the system. For the first time, I used electroencephalograph (EEG) as a suitable and reliable tool for the measurement of user’s perceptions regarding usefulness, ease of use and playfulness of the system. Research findings have confirmed that the EEG may actually be an effective tool in order to predict and determine user’s behavioural intentions.
περισσότερα